onsdag 22 juli 2009

Google maps is the shit

För er som är lite nyfikna tänkte jag lägga upp en bild på skolan jag ska gå på och där jag ska bo hos familjen Neesam. Den består av mamman Sandra (Sandy), pappan Robert (Bob), de två sönerna Ryan (25 år), Kyle (22 år) och Danielle (16 år). Bröderna har flyttat hemifrån och pluggar numera i South Carolina om jag minns rätt. Danielle bor kvar hemma och blir min värdsyster :) Det skiljer bara en månad mellan oss och vi ska gå på samma skola. Verkar vara en jättegullig tjej. Tror det kommer bli kanon!

Sunrise drive. Låter så himla amerikanskt. (Huset markerat A är där jag ska bo). Mamman har berättat att alla känner alla i grannskapet. Det är så mysig stämning att de inte vill flytta därifrån. Tillsammans har de BBQ:s, bonfires, hot tubes och spelar volleyboll.

Huron highschool där jag förmodligen ska gå sista året som senior. Får hoppas i alla fall. Det går över 2000 elever och är tydligen utmärkt till Michigans bästa akademiska skola. Kan nog bli väldigt kul! :) Som ni ser finns tennisplaner, baseboll, fotboll osv.. lite längre ner ligger vattnet med.

På lägret träffade jag en tjej från Stockholm, Nora. Vi började prata om våra placeringar. Båda hade hamnat i Michigan. Sen fortsatte hon och frågade vilken stad och vilken skola jag skulle gå på och det visade sig att vi hamnat på SAMMA skola. Sånt är ju bara helt galet! Hur stora är oddsen att två svenskar hamnar på samma skola i ett sånt enormt land?

Så det blir hon och jag på Huron, woho :) Känns skönt att ha en svensk i närheten. Kan vara bra de perioder man saknar hem till köttbullarna och livet är pest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar