onsdag 7 oktober 2009

2 oktober





Hösten har kommit till Michigan och det märks! Det är kyligare i luften och löven på träden har börjat skifta i gult, rött och orange. Det konstiga var att det blev höst över en helg. Ena dagen hade jag på mig shorts och två dagar efter hade jag på mig jeans och tjocktröja. Men det är Michigan känt för, konstiga väderomslag. Veckan som gick var busy! Mycket att göra i skolan. Här i USA har man läxor varje dag! Så när man kommer hem från skolan gör man läxor och har man inte läxor hänger man mest hemma. Sen går man och lägger sig. Det är under helgen allt händer! I fredags var jag helt slut och hade planerat att bara ligga hemma framför TV:n och slappa men det fick jag inte göra särskilt länge för min kära vän Rachelle övertalade mig att gå på en footballmatch (hemmamatch) med henne. Under dagen hade det regnat rätt mycket så jag var inte så pepp först men sen får man ändå tänka att man bara är i USA en gång! Man får passa på att göra saker. Plus att vädret hade blivit bättre.

Så jag och Rachelle åkte dit. Det var inte lika mycket folk där som förra gången men det droppade in mer och mer senare under kvällen. Vi träffade Nora där och en massa annat folk som vi hängde med. Adam försökte förklara reglerna för mig och jag förstår mer och mer... Dock råkade jag göra en tabbe och jubla när det andra laget tacklade ner en i vårt lag haha!

Vi vann matchen med 32-20! Efter matchen åkte jag, Rachelle, Ned och Danielle till Steak n' shake för att chilla. Meg var den enda som åt men vi andra satt och gjorde henne sällskap haha. Sedan åkte vi hem och det var hög tid för mig och Danielle att packa för Mackinac! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar