söndag 25 oktober 2009

JAY-Z!!!













I onsdags åkte jag, Sam, Danielle och Ned till Eastern (ett college i Ypsilanti) för att se JAY-Z!!! :D Vi åkte först och åt pizza och sen vidare till konserten. När vi stod i kön för att komma in stod det en massa folk från Jehovas vittnen och skrek "Jay Z är inte Hova! Jay Z är inte gud" hahahaha... Jag tror de flesta vet det, men Jay Z kallar sig själv för Hova och detta är förstås folk från Jehovas vittnen väldigt upprörda över.
Våra platser var på högra läktaren, längst upp så det var inte de bästa platserna men de var verkligen inte dåliga för man kunde fortfarande se själva konserten bra. N.E.R.D. var förband, har inte lyssnat på de särskilt mycket innan men de var helt ok. Av någon anledning drog de upp volymen något enormt så det var lite för högt. Den enda låten jag kände igen var den "All the girls standing in the line to the bathroom". Under den låten fick en massa tjejer stå på scenen och shejka loss!
Efter ca 1,5 timme gjorde Jay-Z entré på scenen och folk skrek och blev helt galna! Han gjorde entré till "Run this town". Synd att Rihanna inte var där. Sedan körde han en massa låtar från nya albumet Blueprint 3. GRYYYM var han! Mina favoriter är "Already home" och "Empire state of mind". Men varken Kid Cudi eller Alicia Keys var där. Istället för Alicia sjöng en annan tjej hennes del och hon gjorde ett mycket bra jobb! Vi trodde nästan det var Alicia först haha! De enda gästartisterna som kom var Pharell och Jay Cole!
Konserten var i alla fall sjuuuuukt bra! Han var riktigt bra live! Jag trodde först en hip-hop konsert inte skulle vara något för mig efterson jag är lite "flickig" av mig eller vad man ska säga men jag älskade det. Folk stod med händerna uppe i luften (låter fult på svenska haha "hands up in the air") och diggade musiken och dansade och sjöng med. Det var en helt annan känsla om man jämför med en vanlig konsert där man bara hoppar och dansar.
Den sista låten han körde var "Young forever". Vilken känsla!
När vi sedan åkte hem var vi verkligen helt uppe i varv. Jag och Danielle dansade i bilen hela vägen hem! Vi gick inte och la oss förrän 2 heller, men vara trötta i skolan var helt klart värt det.
Jag har knappt insett att jag sett världens största rappare än! Det var grymt och är helt klart ett minne för livet!!

1 kommentar:

  1. grymt häftigt att sett Jay-Z!! mattis är nog lagom avundsjuk ;)

    puss, tuija

    SvaraRadera