söndag 25 oktober 2009

Events

Det är otroligt fint här i Michigan under hösten. Trädens löv skiftar i rött/orange och gult. Det är lite kallt men fortfarande skiner solen de flesta dagar. Michigan är som jag sagt tidigare känt för sina väderomslag. De har en grej som kallas "Indian Summer". Det innebär att det kan spöregna ena dagen, snöa den andra och sen bli helt soligt och varmt.

Jag har verkligen längtat till denna veckan som kommer upp nu! På fredag har jag blivit bjuden till en stor halloweenfest för alla oss utbytesstudenter och även amerikanska high schoolers. Sedan på lördag är det den 31 oktober vilket innebär MIN FÖDELSEDAG!! Visserligen fyller jag 17, den mest onödigaste åldern men jag ska ha en stor halloween fest (maskerad). Tänkte att när jag väl är i USA (världens största halloweenland) får man verkligen gå in för det! Vi ska gå crazy med alla dekorationer i huset. Sedan ska vi göra en massa pranks natten innan (läs kasta ägg på folks hus, vira in folks bilar i toapapper) och innan min fest ska vi gå trick or treat.

Dagen efter, på söndagen ska vi till TORONTO I Canada!!! Jag längtar! Jag, Sandy, Danielle och vår granne Sammy ska dit för att se musikalen Sound of music och sen ska vi även gå lite sightseeing och så. Toronto ska tydligen vara jättefint!!

Igår, lördag, var tanken att jag och några stycken skulle till Cedar Point (USA:s störsa nöjesfält) men det var 50% chans att det skulle regna så tyvärr kunde vi inte göra det vilket var lite synd för just nu har de nåt som kallas Halloweekend då det är halloweentema på hela nöjesfältet.

Hehe, jag har insett att min svenska har börjat bli lite sämre. När jag skriver inlägg måste jag ibland tänka efter om det verkligen låter rätt. Jag säger inte att jag börjar bli som Viktoria Silvstedt som glömt all sin svenska men eftersom jag pratar engelska varje dag är det på det språket man tänker i. Jag känner det ibland när jag pratar med Nora i skolan att svenskan inte har samma flyt.... Ibland blir det till och med en blandning av svenska och engelska. Man blandar in lite ord från varje språk ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar