onsdag 7 oktober 2009

THE game!













Oj oj oj... nu var det 1,5 vecka sen jag gjorde en liten update! Jag har varit så upptagen så jag har inte haft tid att sitta ner och göra det här! Men nu så :) Kom precis hem från Meg. Jag, hon och Molly åkte hem till henne efter skolan och kollade på film och åt macarony and cheese (första gången här!). Vi hade bara en halvdag i skolan vilket var väldigt skönt.
Så förr förra veckan var det homecoming-vecka. Varje dag i skolan är det Spirit day och man klär ut sig. På fredagen var det dags för första footballmatchen, homecomingmatchen. Som man hör av namnet var det även första hemmamatchen. Jag och Danielle åkte dit tillsammans och träffade upp de andra. Vi hade såklart på oss våra nya Senior t-shirts som vi beställt. Det står Señioritas på de (fyndigt...) och sen 10 på ryggen (året vi tar graduation) och efternamn!
Fotballmatchen var sjuuuukt kul! Folk var riktigt peppa och vi skrek, sjöng, dansade och jublade. Jag har aldrig sett en footballmatch innan så det var riktigt roligt. Jag har fortfarande inte lärt mig alla regler, men jag lär mig ;) Folk har försökt att förklara!
Matchen var sjuuukt spännande! Vi ledde ett ganska bra tag under matchen men sen tog motståndarna igen. Under de sista minuterna såg vi ut att vinna i ena minuten och i andra förlora. Det var SÅ spännande! Sedan gjorde vår quaterback en strålande insats och sprang och gjorde en touchdown i sista sekunden!!! Vi vann med ett poäng! När matchen var över sprang vi ut på planen och hoppade och jublade. Dock blev jag nästan nertrampad men jag överlevde! :)
Fick även se cheerleaders, the marching band och såklart footballspelarna. Så den stora frågan är - VAR DET SOM PÅ FILM???
Mjo, delvis... Det är som på film fast inte lika extremt eller vad man ska säga. Footballkillarna är bland de populäraste killarna på skolan men de är inte överdrivet snygga så man dreglar efter de som på film. Våra cheerleaders - HAHA vilket skämt! De kan inte dansa, de kan inte sjunga och de lägger inte ner sin själ när de gör sina moves som på filmer och de är DEFINITIVT inte heta och sexiga som på film. Långt ifrån... Och det roliga är att alla på skolan tycker de är dåliga, så alla hånar de typ! Ganska roligt faktist. En tjej skulle sätta sig på en annans axlar men hon trillade av haha! Alla skrattade. Nu låter vi säkert elaka, men hon skadade sig inte!
Under helgen var Ryan hemma (min äldsta värdbrorsa som bor i South Carolina med sin fru) och det var första gången jag träffade honom! Han är verkligen hur go som helst! Hela min familj gick på matchen men satt på en annan läktare (avdelningen för de som inte är elever...).
Efter matchen kom vi hem och då var en massa grannar och vänner där. Jag var helt SLUT efter matchen. Under veckan hade jag blivit rätt förkyld och det tog verkligen all min energi under matchen. Så jag gick och la mig vid elva-tiden och vaknade upp nästa morgon och ja, jag har ju mått bättre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar