onsdag 7 oktober 2009

Homecoming!







(får ursäkta att bilderna kom i bakvänd ordning...)
Lördag den 26 september var det dags för hooomecoming som alla väntat på!
Jag vaknade på morgonen och mådde riktigt dåligt! Huvudet snurrade, näsan var täppt, rösten var nästan väck, ögonen var svullna och jag kände mig riktigt svag. Som sagt gick väldigt mycket energi åt under matchen! Jag gjorde en smoothie till frukost och sen fick jag en massa medicin av Sandy. Lade mig i soffan och kollade på Project Runway för att vila. Tog även en liten power nap. Varför skulle jag må så dåligt just idag??
Senare under dagen mådde jag i alla fall bättre som tur var. Jag och Danielle började redan vid 4-tiden att måla naglarna och duscha. Senare kom Jessica över, Kyles flickvän och fixade hår och smink på oss! Riktigt skönt att bara kunna luta sig tillbaka och bli fixad! Sedan kom Meg och Molly över och gjorde sig i ordning tillsammans med oss. Vid sju-tiden var vi klara och under tiden hade Cecilio (min dejt) och Ned, Danielles pojkvän kommit över plus lite föräldrar. Sedan fick vi posa ute i trädgården och ta en massa kort.
Vid 7.40 hade vi bokat bord på en restaurang med medelhavsmat! Vi hade det jättetrevligt tillsammans och maten var riktigt god. Cecilio, min dejt betalade för allting! Vilken gentleman ;) Sedan åkte jag med honom och de andra i Ned's bil till dansen som hölls i skolans cafeteria. Det var SMOCKAT och jag kan tala om att det var svettigt. De flesta tjejerna dansade barfota eftersom deras höga klackar börjat värka. Dansen var rolig! Lite annorlunda från att gå ut i Sverige dock. Under hela dansen dansade man med sin dejt och har man ingen dejt dansar man i sin lilla grupp man gått dit med.
När vi kom hem sen på kvällen sov jag, Meg, Molly och Danielle i tält i trädgården :) Det var riktigt mysigt! Jag är ju ingen tältmänniska som de flesta kanske vet men vi tog ut en massa filtar, kuddar och täcken och pratade halva natten och åt chips ;) På morgonen gjorde vi pannkakor.
Söndagen var ren kvalitétstid med familjen. Eftersom det var Ryans sista dag hemma spelade vi tennis ihop. Danielle jobbade så jag, Bob, Sandy och Ryan spelade dubbel och tyvärr ledde det till förlust för mig och Bob... men kul hade vi :)

1 kommentar:

  1. så himla fina ni var! cecilio verkar ju inte helt fel ;)

    puss, tuija

    SvaraRadera