söndag 18 april 2010

Mississippi (1-5 april)

Danielles snygga bränna efter allt solande
Vår mysiga picknick
Målade ägg!

Rachelle, Danielle och jag på restaurangen andra kvällen
Alla kusiner av det kvinnliga könet ;)
Posar med Captain Morgan

Cathi, Sandy och Angela
Cathi och Ryan - så söta ihop!
Första gången Rachelle åt kräftor och hon gillade det!
Sola, sola...
Sandys bröder Bob, Toad och Rich
Danielles kusiner Megan och Amber med pojkvänner
Alla kusiner samlade. Jag fick vara en del av familjen ;)
Påskgodis!! (svenskt godis slår fortfarande allt..tro mig!)

Jösses, jag kommer knappt ihåg vad vi gjorde nu haha. Det var ju mer än en vecka sen! Men jag ska försöka sammanfatta det lite snabbt.

Den veckan gick vi bara i skolan måndag till onsdag, sedan tidigt på torsdag morgonen bar det av till Mississippi - I BIL! Det var en resa som tog 15 timmar (med pauser inräknade). Det var jag, Sandy, Danielle och Rachelle som åkte ner dit. Resan var vääääldigt lång men jämfört med resan ner till North Carolina, lyckades jag sova eftersom jag fick hela baksätet för mig själv. När vi kom fram till Sandys bror Toad (hans smeknamn, han heter inte "padda" på engelska utan egentligen Ron, haha) och hans familj åt vi tacos till middag och sen kollade vi på film och la oss. Angie och Ashley, som är Sandys andra brors dotter kom också fram efter att kört hela vägen ner från Wisconsin och deras föräldrar kom dagen efter och sen droppade det in släktingar som kommit från andra delar av landet ;)
Dagen efter åkte jag, Sandy, Rachelle, Danielle, Toad och hans fru Dianne till en jättefin park och hade picknick. Det var riktigt varmt där nere i södern och vi fick chans att sola lite. Fick en riktigt fin bränna efter mina shorts och min tubtopp haha. Det var otroligt mycket pollen där nere och efter att gått i gräset var fötterna helt gula!

Första eller andra kvällen gick vi alla ut på en restaurang och åt middag där de serverade sea food. Riktigt goda räkor hade de! Efter det åkte jag, Danielle och Rachelle till Matt med alla kusinerna och hängde i hans hus där han bor med sina kompisar. Kusinerna är alla mellan 18-26 och de är riktigt sköna! Hemma hos Matt hade de väl en liten fest men vi åkte tillbaks till Toad och Dianne ganska tidigt efter att köpt med oss en Ben & Jerry's :)
Tredje dagen hade de deras årliga crawfish broil. Vi var ute i deras trädgård och åt och hängde med vänner och släkt, riktigt trevligt. Kräftorna var lite mindre än de vi brukar äta hemma i Sverige på kräftskivor och de hade kryddat de med nåt starkt så min tunga var "on fire" haha.

På påskmorgonen klädde vi alla upp oss och åkte till kyrkan. När vi kom hem lagade Sandys bror Rich kanelbullar till frukost vilket är tradition på deras släktträffar. Sedan fick vi alla leta efter Easter baskets (godispåse i princip) som låg gömda i huset. Sedan under kvällen åt vi påskmiddag som bestod av skinka, potatisgratäng, green beans, bröd m.m. och när det var mörkt ute letade vi efter små påskägg som var fyllda med pengar.

Hade det riktigt trevligt nere i Missisippi och deras släkt är alltid rolig att umgås med! Resan hem gick väl bra men de sista 2 timmarna blev vi helt galna - vi ville bara ut ur bilen!

På kvällen kom Meg, Nick och Ned över. Vi kollade på film och umgicks innan det var dags att åka igen morgonen efter. Sedan packade vi om och försökte komma i säng i tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar