söndag 18 april 2010

YFU-orientation


I fredags hade jag en lugn kväll och det var första gången på veckor! Jag minns inte sist jag bara var hemma. Det jobbiga var att jag inte kunde koppla av. Jag kände mig rastlös och ensam... Sammy ringde så jag gick över och satt barnvakt åt Christina, deras dotter, som snart är 1,5 år gammal. Hon är världens sötaste men hon vägrade somna. Hon skrek och grät så tillslut fick Sammy komma hem igen och lägga henne.

På lördagen vaknade jag redan vid 8-tiden. Här i USA har jag verkligen insett att jag är en morgonmänniska. Jag blir trött på kvällarna redan efter 11 på helgerna men ändå går jag upp tidigt för att jag inte kan sova längre. Jag skypade med pappa och det var verkligen jättekul att prata med honom. Jag längtar såååå mycket efter min familj! Det ska bli så kul att se de igen när de kommer och hälsar på här i USA :)

Så igår, lördag, hade vi vår sista YFU-orientation. Alla utbytesstudenter var där och vi pratade om hur det kommer vara när vi kommer hem och hur man ska säga hejdå till alla här i USA. Usch, jag vill inte ens tänka på det. Det var i alla fall jättekul att få träffa alla utbytesstudenter igen, eller ja, de som man är bra kompisar med. Om jag ska vara helt ärlig är ganska många av de konstiga... Sedan kom Sandy och Chris, hennes kompis från Ohio som är här över helgen, och hämtade mig vid 6.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar