måndag 26 april 2010

Tennismatch mot Monroe

Min coach gav mig vårt lagfoto gratis eftersom jag inte beställde och han tyckte jag skulle ha ett att visa vänner hemma. Jag står längst upp till vänster (ser ut som ett fån...) och min partner Sarah är tjejen längst ner till höger som sitter ner.

Idag, måndag hade vi tennismatch igen. Börjar ju bli rutin nu så ofta som vi spelar! Det regnade i morse så jag trodde det skulle bli inställt men under dagen klarnade det upp och när jag slutade skolan var det strålande sol.. Jag säger det igen -vädret i Michigan!

Matchen gick riktigt bra. Jag och Sarah vann båda seten 6-1, 6-3 mot Monroe. Idag spelade vi på court 1 (den bästa, de som är näst bäst spelar på bana 2 osv...) wohoo! Vi har 6 st tjejer som flyttade ner från Varsity. De tillhör vårt lag och spelar matcher med oss men tränar med varsity-tjejerna. De spelade inte match idag eftersom de inte behövde så många tjejer så det var väl därför vi fick spela på bana 1. Känns bra att vara bland de bästa i laget ;)

Nästa match spelar vi på onsdag i South Lyon. I skolan har vi en half day den dagen så när vi slutar runt 12.30 ska vi hem till en tjej som heter Hannah från laget och tie dye t-shirts (typ göra batiktröjor vilket är poppis här i USA) och hänga för första gången med laget. Kan nog bli trevligt. Allt för team spirit!
Efter matchen medan jag väntade på att få skjuts hem av Sandy, kollade jag på killarna som hade hemma match i baseball. Jag hade sällskap av Keegan, en killkompis och Neds mamma var där med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar