onsdag 23 september 2009

Huron high school


Försökte ta en bild på skolan på vägen hem i bilen. Blev inte mycket bättre än så här men så här ser min skola ut i alla fall. Framför skolan ligger en stor gräsplan (vilket inte riktigt syns på bilden). Mer till vänster finns tennisplaner, till höger baseballplan och football plan. Mitt emot ligger Gallup park vid en stor sjö.

Skolan går bra tycker jag! Fick tillbaka mitt första prov i fysik och fick A-! Väldigt nöjd faktist. Trodde det skulle bli svårare med tanke på att allt är på engelska. I alla fall så har jag lärt mig hitta lättare (även om jag fortfarande går vilse lite ibland ;D). Man träffar sina vänner på rasterna óch jag har alltid någon att äta lunch med. Just nu är det Spirit week i skolan (det har man alltid innan the game, första hemmamatchen i american football). De flesta klär inte ut sig men det finns vissa som verkligen går in för det. Jag och Danielle bestämde oss för att inte vara tråkiga och kom utklädda till pirater. Dock hade jag bara på mig min bandana och ögonlapp halva dagen. Sedan åkte det av.

Något som fortfarande är annorlunda för mig är att det finns så många olika typ av folk. Eller ja nationaliteter. Som jag nämnt tidigare går det runt 20 % svarta på min skola. Vissa är lite så där gangstas ;) Något som skiljer svarta från vita är att de flesta är SÅ högljudda. Det går ganska många svarta i min history class och herre gud. Igår kom jag hem med världens huvudvärk. De flesta är junior och sophomores i den classen men gud.. Det känns som att komma tillbaks till sexan igen. Svarta har en annan attityd, de hörs mer och tar mer plats. I korridorerna försöker man att inte gå in i de heller. En annan grej är att de snackar med sån dialekt, vet inte hur jag ska förklara men om ni tänker på såna rappare typ haha! lite mer sluddrigt och snabbt. På historian har vi fått jobba i par och jag jobbar med en kille som heter Darius. Det är så pinsamt för jag hör aldrig vad han säger! Han får nästan ta om det 2-3 gångar innan jag uppfattar vad han säger. Idag sa han att han tyckte jag hade snygga ben! HAHA! Det var dagens. För det första: jag hörde knappt vad han sa först, för det andra: vilken kille ger komplimanger om en tjejs BEN? det är nåt tjejer gör "oh my good, jag skulle göra vad som helst för att få dina smala ben"... eller gör vi ens det? Det var lite kul... Sedan trodde han att Amsterdam låg i Sverige.. Clever!

Men det är kul! Jag gillar det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar