söndag 13 september 2009

10 sep - Danielles födelsedag




På morgonen kom Ned över med en stor bukett rosor till Danielle. Åh så romantiskt ;) Han är en riktig gentleman kan jag tala om och är en väldigt bra kille. De är så söta ihop! Sedan skjutsade han oss i skolan. Innan engelskalektionen kom Megan med en stor tårta. Det var chokladkaka med Orio-frosting. Orion (om jag nu minns namnet rätt) är chokladkakor med någon slags krämfyllning. Vi kunde inte låta bli att äta från kakan under dagen ;) vi hade dock inga skedar så alla satt och pillade i den haha. Under lunchen körde Brett oss till ett matställe. Jag, Danielle, Brett, Whinnie och Kori tog varsin sandwhich och sen var vi tvungna att skynda oss tillbaka till skolan. Lunchen varar bara en halvtimme! Fjärde lektionen var inställd för alla seniors hade senior meeting i den stora aulan där rektorn gick igenom en massa information. Jag lyssnade inte så mycket på vad han sa. Jag satt och smsade och Cecilio (en killkompis bara) "heey mika" och då visade det sig att rektorn hade sagt att alla nya elever på skolan skulle räcka upp handen. Så då gjorde jag det och alla bara vände sig om. Givetvis har vi andra utbytesstudenter på skolan med. När vi kom hem gjorde vi oss i ordning och sen åkte vi till Applebee's för att äta middag. Danielle öppnade min present som mamma skickat från Sverige. Det bestod av en berlock till hennes Pandora-armband jag gett till henne, marabouchoklad och te. Mamma hade skrivit en mening på svenska som Danielle skulle läsa och som jag skulle försöka förstå och översätta till de. Det stod något i form med "de är mina. ät de inte" och det handlade om Marabou-chokladen såklart! Åh vad jag saknar det. Vi sa även åt personalen att det var hennes födelsedag så de kom fram och sjöng och bjöd henne på en jordgubbs cheesecake. Efter en timme åkte vi hem och sedan kom grannar och några av Danielles vänner över. Vi hade en massa tårtor och efterrätter som vi åt. Yum!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar