onsdag 23 september 2009

Jewelry class

Här är resultatet efter två veckors arbete i min jewelry class. Är väldigt nöjd faktist. Jag älskar kursen. Läraren, Mr Smigell är jätteskön och under lektionerna spelar han musik och han har riktigt bra musiksmak. Vårt projekt gick ut på att vi skulle skissa något som reflekterade vår personlighet (hmm.. vet inte vad denna säger om mig haha) plus att den var tvungen att ha 4 "negative areas" vilket motsvarar hålen. Sedan fick vi välja vilken slags metall vi ville ha. Sedan använde vi en jättefin såg för att skära ut formen och sedan fick vi fila och sandpappra med 4 olika sandpapper vilket tog riktigt lång tid. Tillsist fick vi polera den med en stor maskin.

Resultatet blev bättre än jag trodde med tanke på att jag aldrig gjort det här förut. Får se vad det blir av denna metallbit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar