tisdag 8 september 2009

Bonfire




Fredagen började med att vi åkte för att köpa saker till skolstarten. Köpte med mig ett par pärmar, pennor, skolväska och en magnetisk liten spegel att ha i skåpet i skolan haha! Lärarna tar det ganska seriöst det där med pärmar och sånt och noterar hur organiserad man är.

På kvällen kom Danielles vänner över och vi hade bonfire. Vi beställde hem pizza och jag fick smaka på en s'more för första gången. Man grillar en marschmallow och äter det mellan två crackers och choklad. Ganska gott! Vill dock inte veta hur mycket kalorier de innehåller haha! Chokladen var ingen höjdare heller. Deras populäraste choklad heter Hershey's och den smakar något skumt. Jag sa åt de att de måste smaka Marabou - där snackar vi riktig choklad! På tal om kalorier och sånt - som jag kanske nämnt tidigare är min värdmamma på diet och därmed lagar hon väldigt nyttig mat. Allt i skafferier är kalori- och fettsnålt så det har blivit att man kollar på paketen innan man äter nåt hur mycket kalorier det innehåller. Man blir obsessed (gud låter som ett fån men hittar inte det svenska ordet, haha). Vi var i alla fall runt 15 pers under kvällen och hennes vänner är jättetrevliga verkligen och lite galna av sig ;)

De sista åkte hem vid halv ett tiden och då var det hög tid för mig att börja packa för WisconsinJag och Danielle fastande lite vid facebook dock och bestämde oss för att stanna uppe tills vi skulle åka runt 4-tiden. Kändes meningslöst att sova i typ 3 timmar. Men det slutade med att vi gick och lade oss vid 3-tiden och vi kom inte iväg förrän 5.30-tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar