onsdag 2 september 2009

090831





Dagen började med att jag fick gå upp tidigt för att åka till Skyline high school för att skriva ett engelskatest som alla utbytesstudenter måste göra. Fråga mig inte varför. Tycker det var rätt konstigt eftersom jag redan gjort ett i Sverige. När jag kom dit var det ca 10 st andra och vi fick göra en läs- och hörförståelse del och en skrivdel. När vi gjorde hörförståelsedelen var det en kvinna som läste all text och hennes röst var så sövande så ibland glömde jag bort att lyssna och sen när man väl skulle svara hade jag ingen aning vad hon just hade sagt. Bra Mika! Försökte vara lite fräck och tjuvkolla på en kille bredvid mig som var från Korea på hans svar. Han såg så där ordentlig ut (hade till och med sig egen penna - det säger allt) men jag märkte att han försökte täcka sina svar så det var ingen hit. Skrivdelen gick bra och speaking-delen ännu bättre. Jag babblar ju bara på när det gäller sånt. Fick högsta poäng på den delen. Fick skjuts hem från en tysk kille och hans värdpappa. Det visade sig att de fick ta en omväg för att skjutsa hem mig för jag trodde att de bodde nära mig. Well, well..
När vi kom hem åkte vi vidare till Sandys kollega. En massa andra människor från hennes jobb var där med med sina familjer. Huset var hennes kollegas systers. Herre gud vilket jättehus! De verkade va rätt rika. Vi började med att äta mat. Det var lite knytkalas så där och nån man grillade hamburgare. Sedan tog jag och Danielle en tur på badringen efter motorbåten. Mannen som körde oss hade tagit en tur med yngre barn förut så vi trodde att han inte körde så fort så vi bad honom köra på högsta hastighet och som ni ser på sista bilden flög jag av och slog mig ordentligt. Jag skojar inte, jag slog volter, landade på huvudet och slog i hela kroppen mot vattnet. Fick sjukt ont i huvudet och var snurrig flera timmar efteråt. Senare tog vi alla en tur i deras båt runt sjön som kallas Lake Shannon. Det var ett sånt riktigt rikemansställe med enorma och dyra hus!
Jättetrevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar