tisdag 15 september 2009

Som i film?

Idag var jag DÖD i skolan. Vi har läxor i franska och fysik varje dag så när man kommer hem efter skolan gör man läxorna och sen har man en massa andra saker att göra. Tiden bara flyger iväg på kvällen och man kommer inte i säng förrän 1-tiden. Sedan ska man upp igen klockan 6 vilket innebär 5 timmars sömn! Det är inte ok! Jag behöver i alla fall 7-8 h för att bara pigg. Och när jag är så trött i skolan blir jag helt osocial och tråkig. SÅ mer sömn åt mig i fortsättningen! Måste bli lite snabbare med läxorna.

En kul grej som hände idag var att jag skulle möta Danielle och Megan efter 6th (sista) hour för att få skjuts hem. Självklart var jag lika dum som igår. Det finns tre olika parkeringsplatser på skolan - senior lot (närmast entrén), junior lot och baseball lot. När jag skulle hem igår gick jag ut genom fel utgång och kom ut till baseball lot. Jag hittar inte jättebra än på skolan. Megan som kör parkerar alltid sin bil på junior lot som är åt andra hållet (några hundra meter bort). Så när jag kom fram till baseball lot kunde jag inte hitta Danielle och Megan och jag såg säkert helt lost ut. Jag letade efter en grön van. Då dyker Adam upp, en killkompis till Danielle. Vi hade bara snackat lite på facebook innan så det var första gången jag träffade honom. Jag sa att jag letade efter de på junior lot och då sa han att jag hamnat helt fel. Eftersom han hade sin bil där körde han mig bort till junior lot och tillslut hittade jag Danielle och Megan tillslut.

I alla fall.. Idag var jag lika dum och hamnade där igen. Men då visste jag att det var fel parkeringsplats och valde att gå hela vägen bort. Då möter jag Adam igen och denna gången talar jag om att jag vet var jag är ;D Han följer mig en bit och vi pratar lite sedan frågade han mig om jag ville gå på middag med honom fredag kväll. Jag blev lite förvånad men svarade att vi redan har planer. Jag och min familj ska till Ohio fredag efter skolan och ta senior pictures. Men det var antagligen menat som en date! När vi skildes åt tänkte jag verkligen att jag lever som i en amerikansk film! Det är precis sånt man ser i filmen och nu lever jag i den verkligheten. Jag har inte insett hur häftigt allt är. Men på tal om dejtandet, vet inte om jag känner för att dejta någon i alla fall. Det är nog bäst att satsa på att skaffa många vänner. Skulle man nu få en pojkvän eller nåt här borta skulle allt bara bli så mycket mer komplicerat. Man ska ju bara vara här i 10-11 månader. Men kul att bli frågad i alla fall!

Jag kom precis hem från en powerwalk med Danielle nu. Vi gick den korta rundan men vi gick väldigt fort så hela huvudet bara dunkar. Känner att jag måste hålla igång lite på nåt sätt i alla fall. ÄVen om vi inte äter onyttigt får man inte lika mycket vardagsmotion då vi åker bil överallt. Dessutom håller jag inte igång med någon sport.

Och just det! Höjdpunkten idag var att jag hittade en perfekt klänning till Homecoming. Bilder kommer förhoppningsvis imorgon!

Nu ska jag göra de sista läxorna och försöka hoppa i säng tidigare ikväll.
Puss!

2 kommentarer:

  1. åh vad kul det låter som du har det mika :) blir allt avundsjuk på dig! var han adam snygg eller? ;) haha! saknar dig i korridorerna din glade prick, (och annars med såklart). våra skvaller moments! får ta ett på skype snart:) allt bra annars där borta? ha det kalas! saknar dig, puss på dig! <3

    SvaraRadera
  2. jag har det kalasbra :D nja.. han var inte ful men inte min typ riktigt! vill nog satsa på att va kompis med honom för han var väldigt trevlig! aaw gumman! jag saknar dig med! och gud vad jag saknar våra bubbelkvällar med kladdkakor och skvaller! ;D absolut! hur är det med charlie? jag är så glad för din skull! hälsa de andra tjejerna med en stor kram från mig! älskar dig <3

    SvaraRadera