onsdag 2 september 2009

Busy woman






Gud! dagarna bara rullar på! På måndag har jag varit här en månad! Det ni! Det händer ganska mycket om dagarna och jag har inte så mycket tid att blogga! Och när jag väl skriver har jag så mycket att skriva om (skulle kunna skriva ännu mer än jag redan gjort!) så man vill nästan inte sätta sig ner och skriva allt för det tar sån tid! Men vad gör man inte för att hålla er där hemma uppdaterade? Dessutom bloggar jag ganska mycket för min egen skull. Detta är ett sätt att dokumentera allt jag gjort och ha som ett minne.

Idag kom en del av mina YFU-buddies över. De har jag träffat på olika YFU-aktiviteter och så har det blivit att man bytt nummer, blivit facebookvänner och så där. Så idag arrangerade jag en liten get together hos oss. Vi spelade volleyball och det var riktigt kul verkligen! Vi fick mycket spel och vädret var toppen! Strålande sol. Blev dock svettigt! Vi var runt 12 pers totalt, både utbytesstudenter och värdsyskon. Vid klockan 4 åkte jag hem till Nora och sedan åkte vi vidare till Neutral zone för att möta upp en massa andra utbytesstudenter. Vi var väl runt 50 pers eller nåt. Vet inte vem som anordande det riktigt, det var inte YFU utan nån annan. Så det var folk från andra organisationer också. Först hade vi lite lekar.. Såna typiska man kör på läger. Sen blev det lite fri tid med mingel och så där. Pratade med människor från olika länder och det var jättekul verkligen! Folk var från Kina, Skottland, Brasilien, Finland, Danmark, Tyskland, Holland... you name it. Det är kul att det arrangeras så mycket för oss utbytesstudenter! Det är alltid en massa events och aktiviteter och det är verkligen jättekul att lära känna nytt folk och få nya kontaker runt om i världen! Två tjejer har startat en grupp på facebook där alla vi är medlemmar. Den 12 september har en tjej anordnat en stor välkomstfest hos henne där en massa folk är bjudna, inte bara utbytesstudenter utan "vanligt" folk med. Allt för att vi utbytesstudenter ska lära känna folk. Och alla är från olika skolor här i Ann Arbor.

Gud vad jag älskar att vara utbytesstudent! Jag lever verkligen livet och har så roligt varje dag :) Imorgon ska jag möta upp några tyska tjejer och åka till en pool och bada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar