måndag 14 september 2009

Vad är väl en bal på slottet?

Idagvar en väldigt bra dag. Gick till Mr. Williams (min syo-konsulent) och bytte English AP mot film literature och dance/aerobics till journalism. Journalism var väldigt intressant faktist. Alla i gruppen får arbeta med varsin Macbook! Det verkar som att min skola och skolorna i det här området är ganska rika för hela skolan är utrustad med Apple-datorer! Känns riktigt lyxigt :) Vi fick jämföra bloggar och välja ut olika inriktningar inom journalistiken (heter det så?) som vi vill jobba med. Film-klassen var rolig med. Ja, som ni förstår fick vi kolla på film men det handlade mycket om att analysera och lära sig om olika vinklar man använder sig av när man gör film. På lunchen bjöd en killkompis ut mig på lunch. Vi får som sagt lämna skolan under lunchrasten och äta ute. Vi åkte till Panera bread (där Danielle jobbar) och köpte med oss varsin bagel med cream cheese. På vägen tillbaks till skolan frågade han mig om jag ville vara hans date till Homecoming balen och jag svarade ja :) Man känner sig verkligen smickrad som blir utfrågad! Vi har umgåtts lite nu på senaste tiden och han är hur trevlig som helst! Så det kommer nog bli jättebra! Längtar :D Måste se till att fixa en fin klänning och skor och så måste jag se till att vi matchar haha!

En grej som är väldigt bra med att ha dejt är att man som tjej får allting betalt. Han köper biljetterna, bjuder på middagen innan och köper blommor och sånt. Vi ska gå ett gäng kompisar och äta middag först och sen går vi till skoldansen. Homecoming är lite mer en dans och inte lika "fancy" som riktiga prom som är senare i vår. Man kan gå utan dejt på Homecoming med. Jag vet en del tjejer som ska gå ett gäng men Danielle har sagt att det är roligare att ha en date. Man dansar mest med den personen under kvällen plus att man får allt betalt haha! Älskar att vara tjej :D

Danielle och jag åkte iväg för lite ärenden idag och i bilen lyssnade vi på "Best I ever had" med Drake. Det är en av "våra" sånger. Vi har en del låtar vi lyssnar på repeat som senare fastnar i våra huvuden. När vi satt där i bilen och vi lyssnade på låten och körde kände jag bara hur livet leker! Jag älskar det här! Och jag känner mig lycklig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar