måndag 9 november 2009

1-3 November - CANADA!


























Klockan 7 lämnade jag Sunrise Drive tillsammans med Danielle, Sandy, och deras granne Sammy, hennes dotter Karolen och Sammys mamma och syster. Resan tog ungefär 4-5 timmar och sedan var vi framme i TORONTO :D Jag, Danielle och Karolen satt i baksätet som egentligen bara hade två säten så det var riktigt trångt och det var inte jättebekvämt att sova. Karolen som är sju år gammal pratade såklart hela vägen som alla barn gör... På vägen stannade vi och åt frukost på Tim Horton's och beställde varsin kaffe mocha för att vakna.

När vi kom fram checkade vi in på hotellet och sedan gick vi till den stora teatern för att se The Sound of Music! Musikalen var ca 2,5 timme lång och det var ren underhållning! Jag hade gåshud under hela musikalen för de sjöng så bra och för att allt bara var helt otroligt sammansatt! Det var helt klart värt den dyra biljetten! Efter musikalen gick vi till en Italiensk restaurang och åt middag. På kvällen åkte vi sedan upp i the CN tower, vilket kännetecknar staden. Tornet är dubbelt så hög som Eiffeltornet!! Utsikten var helt fantastisk! Toronto är den största staden i Canada så man såg inte ens var staden slutade. När det är helt klart kan man se Niagarafallen från tornet som bara ligger en halvtimme bort!

De andra dagarna spenderade vi på shopping och allmän sightseeing. Vi åt god mat på bland annat en koreansk och mexikansk restaurang. Så man blev lite bortskämd med restaurangmat varje dag ;D Jag köpte två koftor på American Eagle (förvånade? ;D) vilket behövs nu när det börjar bli kallare ute.

Vi åkte hem på morgonen på tisdagen och Danielle och jag fick spendera ganska mycket tid åt läxor i bilen.

Jag är i alla fall så himla glad att jag har en familj som gillar att resa precis som jag och tar med mig på resor. Nu har jag varit i Canada :D Trodde aldrig att jag skulle få chansen att åka till ett annat land under mitt ubytesår!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar