fredag 20 november 2009

Jacob, the new Edward








Igår vid midnatt såg vi premiären på TWILIGHT - NEW MOON! Jag åkte dit med Danielle, Natasha och Sandy. Vi åkte först förbi Tim Hortons för att köpa med oss varsin kaffe mocha för att orka vara uppe. På bion mötte vi Jessica och hennes två kompisar. Haha! Vilka geeks, de hade alla tre på sig Edward Cullen t-shirts. Jessica är helt galen i Twilight!
Jag skojar inte, 90% var verkligen tjejer! De enda killarna som var där var förmodligen deras pojkvänner som blivit tvingade att gå med dem. Vi fick platser näst längst fram så man fick lite ont i nacken men det var helt klart värt det. Jag menar, vi fick se killarna i filmen på nära håll ;) Filmen var över förväntan. Jag var inget stort fan av första filmen men denna var riktigt bra tycker jag. Bella till exempel, hon är ju inte världens roligaste person. Varför faller Edward för henne? Inte konstigt att inga killar kommer och kollar på filmen, fick inte lika många snygga tjejer att kolla in ;) Edward och Jacob - OH MY GOOOOD! Okej, nu vill jag inte vara sån men seriöst. Ögongodis!!! Efter första filmen tillhörde jag inte gruppen som är helt galen i Edward, även om han är snygg. Men i denna filmen kom Jacob in i bilden mer. GUUUUUUUD vad snygg! I en av de första scenerna med Bella och Jacob tar han av sig tröjan så man får se hans vältränade kropp (och six-pack). Alla tjejerna i hela salongen skrek "Woohoooo" och "oh my goood" haha. Så himla kul var det. Jessica som är helt galen i Edward sitter bakom och säger "oh my god, I just peed in my pants".

Efter ca en halvtimme hände nånting med projektorn. Filmen bara stängdes av. Alla blev jättesura och personalen kom in, en oskyldig kille och berättade att det var tekniska fel och att filmen skulle börja igen efter 10 min. Stackars kille, alla tjejer gick på honom (fast det inte var hans fel). Vi fick gratis dryck så alla gick ut och fick gratis läsk. Jessica blev förbannad och krävde att de skulle spela filmen från början. Efter att filmen gick igång igen hände det en gång till. Jessica ställer sig upp och säger "I'm gonna go talk to those guys!!". Andra gången fick vi alla en biocheck så vi får se en gratis bioföreställning. Vi har redan bestämt att se filmen igen nästa vecka när min ena värdbrorsas och hans fru kommer hit för thanksgiving.
Filmen var som sagt riktigt bra, bättre än första!! SE DEN :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar