lördag 28 november 2009

Black Friday!












Dagen efter Thanksgiving kallas Black Friday och innebär rea överallt! Folk är galna och börjar köa utanför affärer tidigt på morgonen för att haffa åt sig kläder och andra nedsatta varor. Mina kompisar berättade om det för mig några veckor innan och sa att en kille förra året som jobbade på Walmart blev nertrampad och dog av folkmassan. Folk är galna!
Jag, Danielle och Cathi var dock lika desperata som alla andra och gick up 03.00 för att åka till ett stort shoppingcenter som heter Twelve Oaks. Sandy skulle också följt med men bangade. Killarna tänkte inte ens tanken utan var kloka (?) och stannade hemma och sov.
Vi kom fram vid 04.40 och ställde oss utanför Victoria's Secret. Kvällen innan skrev vi ut kuponger från internet. Ett erbjudande innebar att man fick en stor bag fylld med body mist, parfym och läppglans på köpet när man handlade varor för minst $60. Under hela dagen kunde man även köpa en bh och få den andra 50% nedsatt. Vi trodde att det skulle vara värsta kön utanför men det var bara vi där. Affären skulle öppna först vid 06.00 så vi köpte oss varsin kaffe på Starbucks och gick runt lite på shoppingcentret. När vi gick tillbaka till Victoria's Secret hade det fyllas på med folk. Bara tjejer haha! De enda killarna som var på shoppingcentret var förmodligen pojkvänner som var där för att vara smakråd (och betala) eller gay haha. Senare kom även Jessica och hennes kompis och mötte upp oss. De hade varit uppe sen midnatt för att shoppa på ett annat ställe. Jessica hade fått ett slag av en annan tjej med handväskan för uppenbarligen hade hon stått i vägen. Tjejer är allt bitchiga alltså... När det öppnade tog vi det vi ville ha och ställde oss i kön. Jag var fräck och ställde mig bredvid Cathi som hade köat ett tag och jag insåg att om jag inte gjort det hade jag inte fått en väska på köpet.
Vi gick ungefär 5 h på shoppingcentret och benen och ryggen värkte. Riktigt bra motion är det faktist ;D Vi åkte sedan hem och kom fram vid ca 10.00. Alla där hemma var inte ens vakna haha! Kändes konstigt att klockan inte var mer. Kändes som den var 3 eller nåt.. Men riktigt bra shopping var det allt! Köpte även 2 julklappar. Det är ju snart dags att börja julklappsshoppa..huanamej...
På kvällen frågade en tjejkompis om jag ville hänga med på bio men jag kände mig rätt trött efter att gått upp så tidigt. Jag barnvaktade grannbarnen och på kvällen hade jag, Sandy och Cathi lite hemmaspa ;D fixade naglar och hade ansiktsmask. Danielle var tvungen att jobba på kvällen och killarna var ute på baren en runda. Myspys!

1 kommentar: