måndag 9 november 2009

31/10 Min FÖDELSEDAG :D






















31 oktober i USA innebär HALLOWEEN men också min födelsedag :)

Min familj var hur söta som helst på morgonen. Jag hade berättat tidigare om våra traditioner i Sverige att man väcker den som fyller år på morgonen med frukost i sängen. Så jag vaknade först ganska tidigt på morgonen och tog en dusch. Adam och några andra vänner skulle gå på nån fysikföreläsning som man kan få poäng för (vilket innebär att man också kan höja sitt betyg) och ville att jag skulle följa med. Efter jag hade duschat tänkte jag: varför ska jag gå på det när det är min födelsedag? Så jag gick och la mig igen. Sedan hörde jag att det knackade på min dörr. När jag gick och öppnade stod hela min familj där och sjöng Happy Birthday för mig. De hade köpt en liten donut och tänt ett ljus. Sedan satt vi alla i min säng medan jag åt upp min donut. Rachelle (hade sovit över) och Bob hade gått upp tidigt på morgonen för att köpa donuts. De tänkte att de skulle servera nåt riktigt amerikanskt ;) Sedan var hon tvungen att åka för hon hade fotbollsmatch.

På förmiddagen öppnade jag deras present. Jag fick presentkort på $50 som man kunde använda varsomhelst, presentkort på middag och bio och en berlock till mitt pandora armband :) De köpte den så att jag skulle komma ihåg min födelsedag hos de i USA :)
Under dagen åkte jag och Danielle ut på lite ärenden. Vi köpte lite mat att servera under dagen och så åkte vi en snabbis till Briarwood mall där jag spenderade mina presentkort. Det blev ett par jeans och ett sweatshirt på American Eagle Outfitters vilket helt klart är en av mina favoritaffärer. Sen när vi kom hem förberedde vi en massa och gjorde oss i ordning med våra utklädnader ;) Vi var utklädda till superhjältar. Danielle var Wonderwoman och Ned var Superman (såklart). Rachelle var Catwoman och jag var Hawkgirl (en av superhjältarna från the Justice leauge). Till och med lilla Gracie var utklädd till en liten söt varelse med vingar och kjol. Rachelle kom över lite tidigare och bakade en tårta till mig :)

Vid 8-tiden kom folk över och alla var utklädda till olika saker. Det var både amerikanska vänner och utbytesstudenter. Under hela kvällen dansade vi och dansade. Gud vad kul det var, jag som älskar att dansa! Jag älskar mina vänner här! Alla är så goa. Jag fick en massa fina presenter också. Presentkort på Starbucks för sammanlagt $30, presentkort på American Eagle, en scarf, kläder, smycken, godis, body sprays, nagel kit, body lotions, handväska m.m. Adam gjorde en glasstårta till mig. Han jobbar på ett glasställe så han hade jobbat en hel vecka med att göra tårtan till mig som blev jättefin och var hur god som helst!!

Under hela kvällen filmade Ned. Han gick fram till alla som fick säga happy birthday Mika! Det var riktigt kul att se efteråt. Det rolgaste under kvällen var när vi hade beställt pizza. Pizzabudet levererade alla pizzor och Meg sa att det väntades en liten överraskning. "Sing for her!!" skrek Meg på pizzabudet men han vägrade sjunga haha. "Come on! It's her birthday" och jag kontrade med "yes, sing for me, it's my birthday" och försökte se lite söt ut haha. Men han vägrade! Så Meg tog saken i egna händer. Hon tog en pizza gick ut, stängde dörren och plingade på. Sen fick jag öppna och sen sa hon med mansröst "oh hello, i'm from Domino's pizza and I heard it was her birthday" sedan sjöng hon, eller rättare sagt skrek happy birthday för mig och gud vad jag skrattade! Allt finns på film eftersom Ned fortfarande filmade. En av kvällens bästa var också när vi dansade till CHA CHA SLIDE!! Det är favoriten här borta!
De sista gick hem vid 1-tiden sedan återstod det att städa upp det mesta och packa för Toronto vilket jag inte gjort. Jag hade i alla fall världens bästa 17-årsdag!! Kommer aldrig glömma det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar