torsdag 19 november 2009

Jewelry Design





Här kommer lite bilder på smycken jag har tillverkat i skolan i Jewelry Design. Det är himla roligt faktist! Vi får först skissa och sen sågar vi ut våra smycken i olika salgs metaller. Sedan filar man, sandpapprar och polerar de. Halsbandet blev jag himla nöjd med förutom att jag hellre vill ha en tunn kedja istället för läder. I det andra projektet (armbandet) skulle vi hämta inspiration från ett annat land så jag bestämde Japan eftersom jag är hälften japansk. Armbandet föreställer en gren med körsbärsblommor. Under våren då träden blommar är det så otroligt vackert och det är den bästa årstiden där enligt mig.

2 kommentarer:

  1. Gud vad snyggt syster :D <3 Saknar dig men det vet du ;) Vi ses ju sen. Förresten ska jag också se New Moon med Fanny Igår ändrade dem till 11-årsgräns istället för 15 :D // L

    SvaraRadera
  2. Farmor tycker det här var jättefint. Jag känner mig riktigt "ha-ig". Du har kanske en framtid där. Puss och kram

    SvaraRadera