torsdag 19 november 2009

Flashbacks


Bilder jag och Lina tog kvällen innan jag lämnade Sverige

Innan jag gick och la mig igår tog jag upp min svenska mobil och kollade igenom gamla meddelanden. De i inkorgen har jag läst flera gånger men denna gången läste jag mina meddelanden i utkorgen. Hittade roliga sms från dagen jag reste hit till USA, för lite mer än 3 månader sen. Min resa hit var SÅ strulig. Allt gick bara fel. För att göra historian kortare:


  • Jag hade sovit 2 timmar natten innan resan


  • Mitt plan var försenat 5 timmar så jag var fast på flygplatsen utan fungerande internet, utan bok, urladdad ipod och nästan inga pengar på min mobil


  • Eftersom planet var försenat missade jag mitt plan från New York till Detroit. Personalen på Kastrup sa att de skulle fixa ombokningar.


  • Jag kommer fram till New York med en fet resväska, en bag och ett handbagage. En vagn kostar 5 dollar vilket jag vägrar betala eftersom jag är för snål. Väskorna väger ton och jag får släpa runt på de själv (vilket jag ångrar eftersom jag hade träningsvärk i 3 dagar efter)


  • Personalen på flygplatsen är helt efterblivna. Ingen som fixar ombokningar där inte. "Gå upp till andra våningen" "Nej gå ner till första, ta hissen ner så fixar de det där" "Du har nog gått fel, ta hissen upp till våning tre..." osv, osv, osv...


  • Min mobil funkar inte i USA så jag kan inte ringa min värdfamilj. Ett snällt par lånar ut sin mobil och jag ringer min värdfamilj. Självklart har inte YFU informerat om förseningen.

Så när jag fick reda på att planet var försenat tänkte jag "great...fast på Kastrup" men tog ändå situationen bra. Gratis mat, läsa lite tidningar och gå runt i Tax Free var inte helt fel. Men väl framme i USA blev jag mer och mer frustrerad, när jag utöver det har fått 2 timmars sömn är det inte så lätt för Mika Lönnbro Fukino att hålla humöret uppe. Så det slutar oftast med att jag börjar lipa.



Till mamma 12.04


"Det är tekniska fel på planet. Så himla irriterande... Jag vill ju bara komma fram"


Till Amanda 12.44

"Tekniska fel :S har suttit här i FEM jävla timmar. Utan internet, bok och musik. Sucks"

Till pappa 13.01


"Jag har precis satt mig på planet. Fick vänta på gaten i 5 h. De fixar ombokningar och så när jag kommer fram. Jag har kontakt med YFU och de hjälper mig. Kram"



Jo, jag höll mig ganska lugn och försökte hantera situationen på bästa sätt. Ett par timmar senare:

Till Pappa 01.08


"Värsta flygresan i HELA MITT LIV!"



Till Sebastian 01.09


"Har precis landat i New York. Detta har varit den jävligaste resan i hela mitt liv och jag vill bara gråta av frustration. Planet var försenat 5. Allt är skit och jag saknar dig..."



Till Mamma 01.10

"Resan har varit förjävlig. Jag är inte framme i Detroit än och flygpersonalen är helt cp i huvudet. 5 fucking timmar för sent!!!"



Ja, och så fortsatte det....Nu sitter man bara och skrattar. Av någon anledning händer sånt här alltid mig. Men jag kommer alltid fram tillslut, för som man säger - Det löser ju sig alltid, right? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar