måndag 9 november 2009

6-8 November

Helgen som gick nu var väldigt bra! På fredagen hade jag och Nora tänkt se ett hockeymatch mellan Miami och Michigan men jag mådde inte så bra så jag stannade hemma. Jag var jättetrött och hade huvudvärk och var helt snurrig och jag ville vara pigg till Meg's sleepover party. Under kvällen medan Danielle jobbade och jag var hemma sov jag i två timmar och tittade på TV. Jag smsade Ned och sa att jag kände mig lite sjuk och så sa han "try OJ" och jag bara "What is OJ?". "Orange Juice :D it helps when you feel sick". Så han var jättegullig och kom förbi efter att han hade jobbat med apelsinjuice! När Danielle sedan kom hem åkte vi över till Meg! Vi var 6 tjejer sammanlagt. Av oss fick hon en kjol från Urban Outfitters, godis, och så hade vi bakat henne brownies! Sjukt kul kväll/natt med tjejerna!

På lördagen spelade vi vår första indoor soccer match. Vi är ca 13 tjejer som har startat et rec and ed team (typ som Korpen). Vi spelar match varje helg mot andra tjejlag. Vårt lag heter Kung Fu Pandas och vi har svarta t-shirts med rosa tryck. Som de flesta vet är inte jag fotbollstjejen nr 1 haha! I somras försökte jag passa en boll men snubblade över den istället. Ungefär så erfaren är jag i fotboll... Men det gick faktist bra! Tjejerna sa att jag var duktig och vi vann matchen med 6-2! På kvällen umgicks Danielle med sin pojkvän. Vi andra i familjen gick över till Karolen som fyllde sju. De bjöd på lite mat och tårta och alla grannarna var där. Sedan gick vi vidare till en annan granne, Katie som fyllde 23. Riktigt goda efterrätter hade de ;) Jag gick hem lite tidigare dock för jag inte mådde så bra...

I söndags hade vi match i fotboll igen. Danielle jobbade så hon kunde inte följa med. Jag fick skjuts av Meg dit. Matchen slutade 5-5 och det var en riktigt spännande match för vi gjorde det sista målet de sista två minuterna och spelade oavgjort! Det andra laget blev jättesura för de trodde att de skulle vinna men vi var jätteglada! Vi spelar bara för att ha kul och det var vi verkligen.

Annars var söndagen ganska lugn. Jag följde med Sandy och Danielle till kyrkan kl 6 och på kvällen lagade Bob lax! Jag och Danielle mådde inte så bra så vi gick och lade oss vid 9... Och ja, nu sitter jag här framför TV:n. Danielle ligger fortfarande och sover och Bob kom hem tidigare från jobbet. Han ligger framför TV:n och sover han med haha. Alla är sjuka som sagt!! Jag kan ha fått svininfluensan vilket inte är jättekul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar