torsdag 26 november 2009

Happy Thanksgiving!



























Får ursäkta att bilderna kom i oordning. Självklart skulle bilderna från paraden kommit upp först. Blogspot är lite knasigt ibland (eller så är det jag...)

Happy Thanksgiving!
Dagen började med att vi gick upp klockan 7 för att möta upp Sam och Karolen för att åka in till Detroit och se en stor Thanksgiving parad. Det var första gången jag verkligen var i centrala Detroit och jag måste säga att jag inte var så imponerad. Inga roliga byggnader och hela staden känns rätt ghetto. Paraden var dock jättekul att se! Dock frös vi nästan ihjäl efter ett tag även fast vi hade filtar med oss. På vägen hem somnade jag direkt i bilen. Jag har varit så himla trött de senaste dagarna. Har sovit mindre än 6 timmar varje natt och det är verkligen inte tillräckligt för mig.

När vi kom hem tog jag en riktig varm dusch och värmde mig. Sedan hjälptes vi alla åt med att fixa de sista förberedelserna för den stora middagen. Bob fixade the turkey ;D Det var verkligen jättemysigt att umgås med hela familjen. De är underbara och vi har alla så roligt ihop. Maten var verkligen jättegod med och det var kul att få uppleva en riktig amerikansk Thanksgiving, sånt man sett i filmer och aldrig trott att man själv ska få uppleva. Men konstigt nog blev jag PROPPMÄTT fast jag inte åt så mycket (inte så mycket jag kan äta ;D). Kändes nästan lite onödigt att man spenderat timmar på att laga mat och sen tar det typ 20 min att äta upp det. Jag var så mätt så jag knappt kunde röra mig. Alla blev helt trötta efteråt haha! Dessert ville man inte ens tänka på.

Det är verkligen kul med holidays här i USA! Alla går verkligen in för det och vissa går helt crazy! Just Thanksgiving känns det bara som man äter. Sedan har man rester i typ 2 veckor. Det är inte så långt kvar till jul heller. Dags att äta igen.... Hoppas jag inte går upp alltför mycket i vikt ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar