torsdag 19 november 2009

Livet rullar på i Michigan

Sitter med en hög av läxor. Alla dessa läxor tycks aldrig ta slut. Har även hunnit med en joggingrunda för att hålla mig i form ;) Thanksgiving är nästa helg vilket i princip är en högtid man äter, äter och äter. Man umgås med släktingar och familj och äter kalkon och sånt vilket ni kanske vet. Det ska bli kul att få uppleva det :) Ska bara skriva en snabb update vad som hände resten av helgen.

Lördagen började med att min kära vän Adam hämtade upp mig. Vi åkte till ett universitet med en av hans killkompisar för att lyssna på en fysikföreläsning. Anledningen till att vi gjorde det var inte för att vi är några fysikfantaster utan för att man kan få Extra Credit (typ extra poäng) som kan höja ens betyg. Föreläsningen handlade om vibrationer i musik. Har inte en aning vad gubben snackade om. Alla fysik-geeks i hela rummet satt med sina laptops och skrev ner anteckningar och skrattade åt hans torra skämt. Antagligen nåt man måste ha IQ 200 för att fatta eller nåt haha :D

På kvällen åkte jag, Ned och Danielle till Zap Zone för att spela laser tag med Molly, Sam, Megan och Aakash. Riktigt kul var det! Över förväntan. Sedan hängde vi hemma hos oss och spelade Guitar Hero. Kyle och Jessica kom hem efter att varit ute på puben en sväng. HAHA! Jessica var så himla full och flummig.

På söndagen var jag så hurtig och började med en joggingrunda. Sedan kl 1 spelade vi indoor soccer match igen. Laget vi spelade mot var faktist ganska bra men tillslut vann vi med 4-3. Meg gjorde ett mål i sista minuten. Det är så himla kul verkligen att spela i ett tjejlag som vi gör :) Vi spelar för att ha kul! För det är det viktigaste. Eftersom jag inte spelat fotboll förut så hade jag lite dåligt självförtroende. "Jag suger... jag vill inte spela" höll jag på säga första halvleken och det gick inte så bra så jag satt och tjurade haha. Men sen sa Meg "gå in och spela och gör ditt bästa" och Danielle kontrade med "Du kan ju inte bli bättre om du inte övar". Så jag sprang in på planen och tänkte att de vi spelade mot var yngre. Det gör inget om jag tacklar de lite ;) Så jag spelade riktigt bra faktist! Alla tjejerna sa efteråt att de tyckte jag var jätteduktig! Så det ni ;) Alla ni som tror att jag inte kan spela fotboll - DET KAN JAG :DSöndagen slutade med middag på Olive Garden tillsammans med familjen och Jessica. Riktigt god mat var det verkligen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar