torsdag 22 juli 2010

Fika på Stensö


Igår åkte vi till kusinerna på Stensö och fikade lite innan jag åkte till jobbet. Det bjöds på jordgubbspaj och rabarberpaj. Jobbet gick bra. Jenny fyllde 22 så hon fick en stor tårta som alla fick smaka av. Det var många trevliga gäster och sånt gör en alltid glad. Då blir det roligare att jobba. Ibland är det bara folk som gnäller på allt dock. Här om dagen på lunchbuffén kom en kvinna fram till mig.

"Har ni några kakor till kaffet?"

"Nej, tyvärr vi har inte det"

"Äääe, GUD vad dålig stil"

Jag spelar med "ja, jag är jätteledsen" när jag egentligen vill säga "Men kärring, gå till närmsta kafé så kan du få en kaffe och kaka där".

Det roligaste som hände var när jag hällt upp lite vin till några gäster. När de sedan fått sina varmrätter går jag fram och frågar om maten smakar bra och det tyckte de med en av killen som skulle spela lite halv brat säger "alltså du, det här vinet smakar inte bra" och då frågar jag vad som var fel på det "ja alltså det smakar kork"

Men den braten kunde nog inte mycket om min för det var nämligen en skruvkork! Men han krävde nytt glas vin och allt...

Idag är jag äntligen ledig. Jag har träningsvärk i hela kroppen och orkar knappt ta ett steg. Vid 1 ska jag träffa Tuija inne i stan. Vi ska leta en brudtärneklänning till henne och ikväll ska vi även träffa Karin och Stina. Mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar