onsdag 28 juli 2010

Kärt återseende





Idag var jag också ledig så när jag åkt hem från Sofie på morgonen åkte jag till Köpingsvik och träffade Ulrika. Vi har inte setts sen början av förra sommaren! Helt underbart var det. Vi gick först en promenad längs stranden och sen bjöds det lite på fika hemma hos henne. Vi tog bussen in till Kalmar och sen åt vi buffé på Zorbas. Jag drabbades av det så kallade "Zorbas syndromet". Åt så mycket och blev så mätt att jag nästan sprack. Men inte nog med det - sedan satte vi oss på Café Corner och träffade Jossan och då delade vi på kladdkaka. Var ju tvungen att ha en efterosm jag inte ätit en äkta kladdkaka med grädde i USA! Vi satt och pratade och sedan skulle Jossan ut så vi två gick bara hem till mig en stund och kollade igenom min year book och lite bilder från USA.

Jättekul var det att träffa Ulrika igen och det bästa av allt är att även om vi inte setts på månader - eller i detta fall ett år - så är det som inget förändrats mellan oss. Vi fortsätter bara där vi slutade sist :)

1 kommentar:

  1. Hej Mika, visst vill jag det! :) Hör av dig så kan vi ta en fika <3

    SvaraRadera