tisdag 6 juli 2010

Underbar dag








Igår var en väldigt bra dag! På morgonen var jag så duktig och började med en jogginrunda. Visserligen bara 15 minuter, men jag var nöjd! Man ska börja lite lätt och sen får man öka succesivt. Efter 11-tiden tog jag cykeln och cyklade bort till Sofie där vi hängde och pratade om både mitt år i USA och vad hon har haft för sig i Sverige medan jag varit borta. Amanda kom över en sväng med och sen vid 2 skiljdes vi åt. Jag cyklade hem, bjöd Stina på bulgursallad till lunch hemma hos mig och sen fortsatte vi in till stan. Där har de öppnat lite nya butiker sen jag varit borta! :) Jag köpte en klänning och väska på rea på Monki, vi växlade mina dollar till svenska pengar och försökte fixa min mobil på Telia. Killen som jobbade där sökte efter mitt nummer på deras databas men det numret hade upphört så nu måste jag skaffa nytt abonnemang så jag kan få kontakt med omvärlden igen ;)

På kvällen träffade jag Matilda, Hanna och Amanda inne i stan och vi åt glass på det nyöppnade Ben & Jerry's. Gud vad underbart det var att se dem igen och vi spenderade några timmar med att bara prata, skvallra och allt var precis som förr. Jag har insett hur mycket jag saknat dem! Vi promenerade även lite i hamnen och sen åkte vi hem till Amanda där vi hängde på hennes balkong på Varsholmen. Åt popcorn och pratade ännu mer. Det underbara är att det inte ens känns som jag varit borta. Vi fortsatte helt enkelt där vi slutade. Äntligen är vi återförenade igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar