måndag 3 maj 2010

Detroit Tigers



Molly och Sam










Igår söndag fyllde vår vän Molly 18 år. I födelsedagspresent hade hennes föräldrar köpt biljetter till henne och oss, hennes vänner, till en Tigers baseball match i Detroit. De som åkte var jag, Danielle, Ned, Nick, Sam, Meg, Kelsey, Rachel och Anna.

Arenan låg som sagt i Detroit, down town och jag måste säga att den staden är riktigt ghetto. Enda sedan jag kom till USA har jag varit down town en gång och det finns inte så många anledningar att besöka staden. Ann Arbor är en bra mycket trevligare stad då Detroit har en massa sunkiga byggnader som är sönderfallna och slitna.

Matchen spelades mellan Detroit Tigers och Los Angeles Angels. Jag fick låna en t-shirt av Jessica, Kyles flickvän. Det var riktigt kul att få se en proffesionell baseballmatch och vi vann 5-2 om jag inte minns helt fel. Mollys föräldrar hade fixat så att det stod "Happy 18th birthday Molly Bond" på den stora skärmen så att vi alla kunde se. Så gulligt!
Efter matchen, runt 4-tiden åkte vi hem till Molly en stund och hängde. Vi var ganska trötta allihopa. Sedan åkte vi hem och Ned stannade på middag. Resten av familjen hade förberett grillspätt och stekt potatis, yum!

Riktigt bra söndag. Hela helgen var verkligen riktigt bra!

2 kommentarer: