söndag 16 maj 2010

Hoedown











Efter tennismatchen i fredags fick jag skjuts hem av Sandy och sedan fick jag duscha och göra mig i ordning riktigt snabbt för sedan bar det av mot Detroit! Jag, Danielle, Rachelle, Kyle och Jessica åkte till ett hoedown down town för att kolla på en country konsert. Allt var gratis och det var olika artiser som spelade.

Jag har aldrig varit något fan av country, kan inte säga att jag lyssnat på det men min värdfamilj älskar. I början kunde jag inte klara av att lyssna på det men nu har jag vant mig och vissa låtar är ändå rätt härliga, believe it or not.

Det var smockat med folk i Detroit och det var en stämningsfull kväll. Dock kunde vi knappt se scenen för det var så fullt men vi satt i gräset och bara njöt och det var riktigt härligt! Folk var klädda i cowboyhattar, stövlar och hade på sig flanellskjortor och de flesta tjejerna såg ut som riktiga skanks! Mycket fylla också men sånt hör väl till!

Innan vi åkte hem åt vi pizza på Pizza Papalis som serverar deras omtalade deep dish pizza. Det är som en riktig tjock pizza fylld med ost och annat gott... Det var gudomligt gott :) Sedan körde vi hem och kom inte fram förrän 2-tiden. Då var det dags för mig att hoppa i säng för att sedan stiga upp tidigt för en tennisturnering morgonen efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar