tisdag 18 maj 2010

Tennisturnering


Här tar jag och Hanna emot medaljer från vår coach
Zoe och Katarina
Några av tjejerna från laget!

Sorry! Vet att det är tisdag och jag skriver om i lördags men det händer så mycket hela tiden så jag får skriva allt i efterhand.

I lördags fick jag stiga upp tidigt på morgonen vid 7 för att spela tennisturnering på vår skola. Jag fick tyvärr inte spela med min partner Sara, utan fick spela med Hanna på court 3. Hennes partner som också heter Hannah var på en field hockey turnering så hon kunde inte spela. Första matchen spelade vi mot en skola som heter Dexter. Jag vet inte vad som hände, vi förlorade matchen som vi verkligen hade kunnat vinna. Tror det berodde på att vi inte kommunicerade så mycket under matchen, plus att det var tidigt på morgonen. Det var rätt surt att förlora så efteråt var vi inte så upplivade. Men vi bestämde oss helt enkelt för att ladda om till nästa match som spelades mot Greenhills. Denna gången gick det mycket bättre, och vi vann båda seten ganska överlägset.

Efter första matchen smsade jag Sandy (då jag fortfarande var frustrerad efter förlusten) och sa "hey you should try to come if you've got time... i need support". Haha, precis så kände jag då.. Hon kom efter vi spelat klart Greenhills-matchen och den sista vi hade kvar var mot Saline som leder allt! När vi spelade mot Saline sist vann jag och Sara mot två tjejer som var väldigt duktiga. Ena tjejen vi spelade hade en gryyyym forhand och vi var lite skraja när vi värmde upp med dem.

Och guess what - Jag och Hanna spelar vår match mot SAMMA TJEJ (fast hon hade annan partner denna gången). Jag blev lite smått nervös innan men var mer taggad än någonsin på att vinna! Hanna och jag vann första setet överlägset 6-1 och hade riktigt bra flyt! vi var på topp! Men sedan hände något andra setet.. Tjejen med den grymma forhanden gjorde come back och allt vände. De vann andra setet 6-3 och det stod 1-1. Matchen skulle avgöras på en tie breaker. Alla andra tjejer hade spelat klart deras matcher och föräldrar stod och hejade på oss. Samtidigt som man var så taggad på att vinna hade man rädslan att förlora men tillslut vann vi! Fy fasen vilken grym match! Alla jublade och vi hoppade av lycka!

Vårt lag vann silver när turneringen var över! Saline vann, vi slog Dexter med 1 poäng och Greenhills kom sist. Jag och Hanna vann silver i vårt hit, eller vad man ska säga. På varje court hölls ett antal matcher och vi vann på court 3 där vi spelade! Jag har nästan aldrig fått medalj förut så det kändes speciellt :)

Så den sista matchen på turneringen var den sista för säsongen! När jag sa hejdå till alla tjejer när jag skulle hem kändes det lite sorgligt faktist. Jag älskar tennis och tjejerna som jag trodde skulle vara barnsliga och tråkiga kommer jag faktist sakna!! På fredag ska vi ha en team dinner så jag kommer kunna umgås med de igen. Sedan har mamma hemma i Sverige anmält mig till tennis för kommande höst :) Jag har verkligen hittat en sport jag älskar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar