lördag 1 maj 2010

"Me and my gang, we live to ride, we ride to live"





Fortsätter uppdateringen på veckan när jag ändå är igång :) I torsdags åkte vill Qdoba på lunchen igen. Denna gången var det jag, Danielle, Ned, Meg och Chris. Jag och Meg delade på en quesadilla och guuuuuud vad gott det var! De hade även världens godaste guacamole. Quesadila är som en tortilla fylld med ost, kyckling och annat som man sedan viker på mitten och sedan pressar under ett järn. Haha gud vad dålig jag är på att förklara men ni kanske förstår vad jag menar.

Hade tennisträning som vanligt efter skolan men det började regna så vi fick gå tidigare. Det blev uppehåll en liten stund senare så Danielle kom till skolan så vi kollade på killarna när de spelade baseballmatch. De hade två matcher men vi stannade bara under den första för matcherna varar länge plus att det blev ganska kallt. Senare på kvällen fick jag reda på att Nick skadade knäet under matchen så nu går han på kryckor, stackarn. Han får dessutom inte spela under en vecka eller två.

Igår fredag, kom jag hem från tennisträningen vid 17.30 tiden. Sedan gick jag ut på en liten powerwalk i det fina vädret. Ryan, min äldsta värdbror kom hem och han ska stanna här till söndag. Han var bjuden till en gammal väns bröllop. Tom, vår granne fyllde år igår så efter min powerwalk gick jag över till grannarna och åt lite tårta. Sedan gick jag hem igen, duschade och sen kom Nick och Ned hit efter deras team dinner. Även de flesta av grannarna, Jessica och hennes kompis Jennifer var här och vi hade bonfire. Fy fasen vad jag älskar vårt neighborhood. Alla är så himla härliga och de har alltid så roligt ihop. De är som en enda stor familj som alltid finns där för varandra och jag känner mig så lyckligt lottad som hamnat i en så bra familj med underbara vänner. Det var en riktigt härlig kväll. En sådan typisk amerikansk bonfire med countrymusik i bakgrunden och BBQ.

Livet leker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar