onsdag 12 maj 2010

Half Day

Meg, Danielle, Rachelle och jag på Myrtle Beach. Mina BFF:s ;)


I söndags glömde jag skriva att det var Mors Dag här i USA! Sandy och Bob var ju i Wisconsin så vi kunde inte fira det tillsammans med dem men Danielle och jag åkte för att köpa ett kort till henne och ett par örhängen. Sedan köpte vi ett kort och en ask choklad till Neds mamma. Vi blev bjudna på middag hos de så vi åkte dit efter. Till middag åt vi hamburgare, mac and cheese och sallad! Riktigt trevligt var det.

Ny vecka igen... Det är helt otroligt! Nästa torsdag är vår sista dag i skolan (för alla Seniors). Det känns helt overkligt. Det ska bli så skönt att få lov men samtidigt kommer jag nog sakna det lite. Idag hade vi en half day så vi slutade skolan vid 12.45. Fast jag var lite bad och skippade sista lektionen för att åka hem till Meg. På vägen hem köpte vi med oss mat på China Chef och sedan kom Ned, Danielle, Chris och Rachelle över. Meg gjorde världens godaste brownies med som jag inte kunde motstå. Jag åt så mycket så att jag var proppmätt! Jag tror jag skrev i tidigare inlägg att vi ville att Chris och Rachelle skulle gå på prom tillsammans. Rachelle gillade först inte idén för hon inte kände honom och hon bara kände att det skulle bli awkward. Hon ville inte att de skulle känna sig ihoptvingade men vi sa att de inte behövde se det som en "dejt-grej" utan bara se det mer som två personer i vår grupp som kan stå bredvid varandra när vi tar kort (så det inte blir ett udda antal..) och sitta bredvid varandra på restaurangen. Vi fick verkligen övertala Rachelle att gå med honom och han erbjöd sig att betala allt så tillslut gick hon med på det. Hon tyckte att de skulle umgås lite innan så det inte skulle bli awkward på prom. Så förra fredagen gick vi alla på Iron Man och sedan dess har de smsat varandra varje dag och träffats och umgåtts och det gillar varandra!!! Som det kan gå :)

När killarna åkte på baseballträning kollade vi tjejer in lite håruppsättningar online för att få en idé på hur vi ska fixa håret på prom. Sedan bokade vi även tid hos en frisör. Megan ringde och bokade och även om jag har varit här i 9 månader kan hon fortfarande inte uttala mina efternamn och definitivt inte bokstavera det så när kvinnar frågar "and what's her last name?" svarar hon "mika....neesam" hahaha!

När jag kom hem pratade jag lite med mamma på facebook och vi planerade deras resa lite. OM TOLV DAGAR KOMMER VI TRÄFFAS IGEN! Jag längtar så jag dör.

Sedan var jag ute på en joggingtur efter middagen! Måste ju tänka lite på figuren ;)


Nu ska jag sova så jag är pigg till tennismatchen imorgon! Tyvärr ser det ut som att det kommer regna igen men man kan alltid hoppas att det klarnar upp. Jag vill ju spela!!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar