söndag 30 maj 2010

Prom

















Nu har jag äntligen tid att sitta ner och skriva om prom! Jag tänkte göra det dagen efter men det var för mycket att smälta... Prom var helt fantastiskt och jag tror inte det går att förklara hur lyckat allt var men jag kan försöka sammanfatta det lite ;)
På morgonen vaknade jag ganska tidigt eftersom jag var så himla förväntansfull. Vid halv tio kom Meg och hämtade mig och sen åkte vi till en salong för att få håret fixat. Jag hade bestämt mig för en svinrygg med en massa volym och eftersom mitt hår är mjukt och ganska rakt så var hon tvungen att sätta upp värmespolar för att få mer volym i det. Håruppsättningen tog ca 1,5 timme och jag blev riktigt nöjd! Danielle kom in senare och fick sitt hår fixat vid 12-tiden.
Senare träffades alla tjejerna hemma hos oss och vi gjorde oss i ordning tillsammans. Vid 4 kom sedan alla killar över, Nick hade klippt håret och såg riktigt stilig ut! ;) Alla föräldrarna var där med och sen tog vi en massa bilder ute i trädgården. Först spöregnade det men sen blev det uppehåll så vi kunde ta bilderna ute. Det var riktigt fuktigt och varmt! Först tog vi bilder parvis när vi tog på varandra coursage och boutenirs (blomarmbanden eller vad man ska kalla det..). Vår vita limousin kom sedan vid 5-tiden och sen vinkade vi av föräldrarna och cruisade runt i den på väg till restaurangen. Vi hade champagne och tilltugg där inne och dansade till musik. När jag satt där inne med mina bästa vänner och Nick och hörde radion spela "I'm feeling like a star you can't stop my shine" började jag helt plötsligt gråta. Jag kände mig bara så lycklig i den stunden och jag blev helt emotional. Där satt jag med mina underbara vänner och hade så himla roligt och allt var helt perfekt!
Limon stannade vid Andiamo's i Livonia, en italiensk restaurang. Maten var riktigt god och till efterrätt delade jag och Nick på en Tiramisu. Efter middagen hade vi fortfarande drygt en timme kvar innan vi skulle till dansen så vi åkte runt i Detroit och bara chillade i limon. Riktigt häftigt var det att åka en!
Vi fram till skoldansen och vi såg en massa vänner där. Sedan dansade vi loss i ett par timmar. Dansen hölls på Eastern Michigan University och årets tema var Once upon a time så det var fint dekorerat med isskulpturer och allt. Mitt i dansen höll några elever en dansuppvisning. En av tjejerna har blivit filmat av ett MTV-crew så hon kommer vara med i programmet Made! Lite häftigt :)
Efter dansen körde vi hem, bytte om och packade våra värskor och sedan åkte vi vidare till Neds kompis Ori på efterfest. Jag fick äntligen ta ut alla hårnålar från håret och jag fick världens fluff! (som ni kan se på bilden ovan..). När klockan blev 05.30 bytte jag även till mjukisshorts och t-shirt. Vi somnade alla nån gång vid 06.30 och sen åkte vi till Rachelle där vi egentligen skulle sova. När vi vaknade hade hennes mamma köpt muffins, jordgubbar och körsbär och sedan åkte vi tillbaks till Ori där vi bjöd killarna på frukost.
Prom var verkligen en riktig upplevelse! Sånt man sett i film och som man fått uppleva själv nu. Allt var som sagt såå lyckat och det kunde verkligen inte blivit bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar