lördag 15 augusti 2009

Ann Arbor























Gud vad mycket det är som händer om dagarna! Mycket tid går till field hockeyn som ni kanske förstått. Det är ganska tufft. Gå upp 05.30 för att åka till morgonträningen vid sju som bara består av ren fys. Sedan åker man hem, äter, vilar, duschar och sen är det dags för andra träningen som håller på från kl 6-8. Så sammanlagt har jag 3,5 timmes träning varje dag! Och tro mig, det känns i hela kroppen! Jag har träningsvärk nästan hela tiden och huvudvärk ganska ofta. Både i förrigår och igår var jag down town i Ann Arbor. Första dagen åkte jag dit med Julia och Danielle efter träningen. Vi gick mest runt och kollade omkring. Det är väldigt mysigt där. Vi kollade in kläder på Urban Outfitters och gud vad jag vill köpa hela butiken. ALLT är ju så fint där! Gick även till ett ställe som hette Bubble...nånting. Det är ett ställe (japanskt) där man kan beställa läsk/smoothies med gelékulor i typ. Det var ganska udda. Men helt klart värt att testa. Det blir ju så när man kommer till ett nytt ställe - allt ska testas! Ann Arbor är en känd universitetsstad så tjejerna visade mig några universitet. Riktiga pampiga byggnader. Sedan gick vi till en jättefin park där vi satt i gräset och bara pratade. Jag kände när vi gick i Ann Arbor hur min kropp bara värkte efter all field hockey.
Andra gången vi åkte dit, alltså igår, var det jag, Sandy, Danielle, Michelle (Danielles kompis) och hennes mamma. Vi åkte dit för att kolla efter "ferry doors". Man får en karta över staden och sen ska man leta efter små miniatyrdörrar som finns gömda i staden, antingen inuti eller utanför affärer. Det var kul faktist och ett bra sett att se staden. Vi åt lunch på en restaurang där jag beställde kycklingwraps. Michelles mamma bjöd oss alla på det! Vi lyckades hitta alla dörrar förutom en. Med bristande kartkunskap och tålamod kom vi inte mycket längre än så, så vi tog bilen hem. Ja man tar bilen överallt. We're in the US! På kvällen kollade jag, Danielle och Michelle på filmen He's not that in to you. Rätt söt film men jag kom inte i säng förrän efter midnatt och jag hade lovat mig själv att gå och lägga mig i tid till fieldhockey turneringen dagen efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar