torsdag 13 augusti 2009

I'm still alive

Kom hem för en stund sen från min andra morgonträning i field hockey. Jag är helt mörbultad. Julia hade rätt. Det blev värre! Vi började träningen med 1 miles uppvärmning (~1,6 km) sedan fortsatte vi med ca 4,5 km löpning i parken bredvid som kallas Gallup park (där vi hade picknick här om dagen). Därefter övade vi lite teknik med varsin klubba och boll. Det var mest dribbling och övning på att böja benen. Det är återigen väldigt viktigt. Jag känner nu efter hur ont det gör i ryggen. Vi avslutade med idioten eller "the suicide" som min coach kallade det. Först skulle vi springa fram till 100-meters strecket, jogga tillbaka, springa till 75-meters strecket, till 50, 25, 16 osv.. Detta upprepade vi fyra gånger. Men stämningen är väldigt bra i laget och alla tjejer pushar varandra och hejar på de som kommer in sist. När vi var klara varvade vi ner med ett varvs lugn joggning och sen gjorde vi magövningar igen. Det är egentligen frivilligt men vem vill inte ha lite abs? ;D Julias mamma kom och hämtade oss och nu har jag ätit en bagel och lite flingor och vilar. Åt bagels första gången igårkväll. La de i brödrosten och åt det med cream cheese. Guuuuud vad gott! Nu vet ni vad min frukost kommer bestå av! :D

Kan ju passa på att berätta om resten av gårdagen. Danielle och jag tog en cykeltur för att hämta mat på Weight watchers (motsvarande viktväktarna där Sandy är med/har varit med i). Det var en ganska lång bit och väldigt varmt. När vi kom fram var det självklart inte öppet... Så vi fortsatte bort till Starbucks för att ta en banana/strawberry smoothie. Åh så gott! När vi var klara cyklade vi tillbaka. Det var nog mer än 6 km i alla fall! Här är vi aktiva ska ni veta :)

När vi kom hem pratade jag lite med Sebastian på skype! Jättekul verkligen och jag hade ingen aning om att jag hade en inbyggd mikrofon i min dator. Han åker om tre dagar så det börar närma sig för honom med! Kunde inte prata så länge tyvärr utan fick skynda mig att göra mig i ordning till min andra field hockey träning. Danielle skjutsade mig dit. När jag kom fram var det inte riktigt så att tjejerna pratade med en liksom. Det är ju så när folk varit med i ett lag länge. De har sina vänner och står i olika grupperingar och pratar, skvallrar om senaste festen eller den heta killen i fotbollslaget. Så det kändes lite tråkigt tyckte jag och det är ju inte så man bara går fram till nån random tjej och börjar babbla när de är mitt inne i en konversation. Men när vi höll på med strechingen kom en tjej och frågade vem jag var och då berättade jag att jag var en utbytesstudent från Sverige. "From SWEDEN?" och då hörde man nån tjej bredvid "..what are you from Sweden???". Då helt plötsligt började de prata. När vi var klara skulle alla freshmans presentera sig med namn, tidigare skola och en rolig egenskap. Sedan fick jag presentera mig för hela gruppen. Man märkte sedan hur folk kom fram, frågade saker och berättade hur mycket de älskade utbytesstudenter. De tyckte det var jättecoolt att jag var japansk/svensk och att jag skulle vara här ett helt år. Så det kommer man ju utnyttja nu framöver ;D Om man vill ha lite uppmärksamhet är det ju bara att säga "hi guys, I'm an foreign exchange student from Sweden, how are you?". Efter träningen kom Kyle och hämtade mig i sin gamla cab. Sedan åt vi middag med familjen, kollade på TV och gick igenom lite praktiska saker som regler i familjen. Allt känns verkligen jättebra! Jag trivs SÅ bra!

Vid halv 2 ska jag följa med Julia down town i Ann Arbor. Hon ska visa mig runt, visa mig hennes skola och sen kanske vi tar en lucnh där med.

Nu - duschen
Ciao!

4 kommentarer:

  1. (från Karin) ÅH MIKA!!!!!!!!!!!!!!!! ÄNTLIGEN KAN MAN KOMMENTERA!!!!! Shit jag läser din blogg varje dag och det är SÅ spännande :D Det är underbart att du skriver så mycket och fortsätta lägga upp mååånga bilder! hahaha jag är helt ivrig, jag bara ryser när jag läser om dina dagar och om asllt du upplever! Nu börjar jag också förstå hurotroligt mkt jag saknar dej :( men men, bara 360 dagar kvar typ :) ÅHHH HA DET VÄRLDSBÄST OCH NJUUUUT NU! skriv så mtk du bara kan så jag får rolig kvällsläsning :) ÄLSKAR DEJ!

    SvaraRadera
  2. Mika det låter heelt underbart!:D Himla roligt att de är så positiva till utytesstuenterna, det underlättar ju:D åhh vi åt också alltid bagels med creamcheese och alltid spännande saker från starbucks i usa förra sommaren:D love it! Jättekul att läsa allt, jag vill se mer bilder!!:D Saknar dig gumman, love you:) /ullis

    SvaraRadera
  3. KARIN! åh vad kul att du tycker om att läsa den :D jag har så sjukt mycket att skriva verkligen! inte ens allt får plats här... försöker uppdatera så ofta jag kan! vad glad jag blir att du läser den :D jag hoppas allt är bra med dig! tänker på er en massa! saknar dig karin <3 vi hörs... skype?

    SvaraRadera
  4. Ja man får mkt uppmärksamhet på det viset ;D Åh men visst är det helt underbart gott? åt 2 st idag (A) de kommer jag inte få nog av! kommer ladda upp massa nya bilder ikväll eller imorgon :D <3

    SvaraRadera