söndag 23 augusti 2009

Shopping












Hej på er! Jag tänkte göra en liten uppdate från helgen som har gått. Fredagen började med att jag och Sandy åkte till skolan för att välja kurser jag ska läsa under året. Brian, som min SYO-konsulent heter var riktigt trevlig och han kan jag alltid vända mig till om jag behöver hjälp med något. Måste bara flika in med att alla kontor är utrustade med iMacs och Macbooks! Fancy! Vore ju nice om skolan hemma kunde ha råd med såna datorer med. Eftersom detta året inte räknas för mig kan jag välja i princip vad jag vill! Jag valde både lite tyngre kurser och lite roliga och lätta kurser. Jag valde bland annat English AP, vilket är ganska avancerad engelska men mycket läsning, skrivning, diskussioner m.m., franska, fotografi, designa egna smycken, piano, dance/aerobic, fysik och så tror jag det blev US government med. När vi var klara med det åkte vi vidare till Briarwood mall där jag fick träffa en hel del utbytesstudenter från området. Träffade Nora bland annat och Marcus som båda är från Sverige. Vid kl 1 hade jag en tid hos frisören så under tiden gick de andra runt och kollade i affärer. Well, det blev en del shopping och sen åt vi ett gäng på Californian Pizza Kitchen (om jag minns namnet rätt). Jag tog en kycklingsallad, en halv portion och tro mig, den var inte liten!
På kvällen kom en massa grannar över och Sammy och Sandy gjorde hemmalagad hallonsylt. Sammy tog lite fel på receptet så hon gjorde typ 10 liter haha! Det blev väldigt mycket med andra ord så grannarna fick ta med sig några burkar sylt var. Senare på kvällen kom Brett över och vi följde med han och hans brorsa på motorcross. Aldrig varit på det innan men tänkte att när man är här i USA ska man ju göra saker man inte för annars :) Jag hade dock föreställt mig en stor arena med stor publik men vi kom till ett ställe ute i skogen typ haha! Det var väl inte riktigt min grej men det var väl helt ok :)
I lördags åkte jag Sandy och Danielle till 12 oaks som är ett enoooormt shoppingcenter (se bilder ovan). Åh vad bra shopping det är här i USA! Det blev 2 linnen och ett par skor. De kom från Hollister och American Eagle and outfitters (några av mina favoritbutiker här, LOVE THEM!) och skorna från H&M. Jag vet, det är svenskt och jag har försökt undvika att shoppa där här i USA men de var fina så de fick det bli :) PINK, en affär som tillhör Victoria's secret kan man inget annat än älska! Det är ROSA och jag älskar det. Allt är så tjejigt :) När vi kom hem var vi sjukt trötta så vi åt middag och sen kollade vi på en skräckfilm. Jag och Danielle skrek som satan och kunde knappt se vissa scener. Efter filmer var vi tvungna att kolla på nåt kul på TV för att kunna sova. Kyle, Jessica och Jessicas bror Matt kom senare hem efter ett bröllop och killarna var lite runda om fötterna haha! När vi skulle gå och lägga oss sen la sig Kyle bredvid Danielle i sängen och vi försökte dra ut honom ;) Sen när han kom ut skulle han såklart inte låta henne sova. Så vi bara fjantade hela kvällen och höll på men det var kul. Flummigt.
Idag, söndag, följde jag med Sandy till kyrkan på en gudtjänst. Min familj är katoliker och går till kyrkan varje söndag. Jag måste inte följa med men tycker ändå det är kul att följa med de på sånt och leva deras liv liksom. Men jag måste erkänna att jag är lite vilsen där. Kan inte en enda vers ur bibeln och står helt tyst när alla ber böner och sånt. Dessutom tar jag inte nattvarden så sitter kvar själv på kyrkbänken när alla andra går upp till altaret. När vi kom hem spelade vi volleyboll men det började regna så vi höll inte på med det så länge.
Nej nu skriver jag för mycket igen och jag orkar verkligen inte skriva mer :P Ska sitta på skype nu och sen äta middag!
Ciao!

4 kommentarer:

  1. ååh forever 21!!
    haha kan se dig sitta där själv på bänken i kyrkan, som när vi va i kyrkan här hemma och du satt med handen på axeln för att du inte va döpt, haha så söt! men fattar inte vad som hände med skype, men om de inte funkar får vi snacka nån annan gång, SNART <3 /tuija

    SvaraRadera
  2. jag veeet :D finns en massa söta kläder där! där ska jag shoppa loss ;) HAHAH just det! gud vad pinsamt.. jag fattade verkligen ingenting! ungefär så är det för mig nu i kyrkan här.
    Så himla knasigt det var.. fattar inte vad som hände! Men vi får snacka snart igen :D Puss gumman <3

    SvaraRadera
  3. hahaha jag orkar inte läsa dina mastodontinlägg men jag tittar på alla bilderna :D haha
    forever 21! jag blir stört avundsjuk :D

    Jag saknar dig. Puss

    SvaraRadera
  4. hahaha jag vet! de ar langa... far nastan forsoka korat ner de lite ;)
    moahah! alskar affaren!

    saknar dig med stina <3

    SvaraRadera