tisdag 11 augusti 2009

Onsdag


Idag gjorde jag och Daniele amerikanska pannkakor till frukost. Yes här ska det tjockas. Riktigt gott var det i alla fall. När vi gjort oss i ordning åkte vi tillbaks till Huron high för att lämna in mina papper. Men när vi kom in på kontoret hade vi såklart missat att ta en signatur från mina värdföräldrar så vi fick åka till Sandy på jobbet för att få det underskrivet. I morse fick jag även ett mail från en områdesrepresentant om picknick för några utbytesstudenter och deras familjer i området så det skulle hålla på till tre. På vägen till skolan stannade vi på Johnny John's sandwiches och köpte med oss lunch. Sedan åkte vi till skolan, lämnade in papprena och åkte till parken. Den ligger bara gatan över skolan. Fick träffa Nora där (en svensk utbytesstudent jag träffade på lägret i Stockholm som ska gå på samma skola som jag) och det var hur kul som helst! Vi hade hur mycket som helst att prata om. Men shit vad konstigt det var att prata svenska. Jag har bara varit här i 4 dagar men man har redan börjat tänka på engelska. Igår kväll när vi åt mat frågade jag om de har nåt motsvarande till "tack för maten" och då sa de att man bara säger tack. Sen frågade de hur man säger "you're welcome" på svenska. Och det bara stod helt still "välkommen..?" nej varsågod heter det ju fasen!

Efter picknicken åkte jag och Danielle vidare til ett shoppingcenter. Vi började på Victoria's secret. ALLT ÄR ROSA! och jag älskar det. Det är så tjejigt och man vill bara köpa hela butiken. Sedan fick jag gå till Forever 21 för första gången och gud vad mycket sött det fanns. Jag föll pladask för en jättesöt klänning som jag köpte. Köpte även ett vitt linne och strumpor. Allt detta gick på $23! Billigt ja. Men den där klänningen behövde jag ju inte egentligen. Men nu har jag ännu en klännig i min stora samling. Ni som känner mig vet att jag gillar klänningar.

Sedan åkte vi till en sportbutik där vi köpte lite grejer inför min try-out imorgon. Vilken sport det blir återstår för er att se ;) Får bli en liten surprise. Vad tror ni?

Haha Kyle kom precis in med en IKEA katalog. Fast allt står på engelska i den. Känns lite wierd! Men IKEA - jag är hemma!

När Danielle kommer hem från jobbet blir det nog lite powerwalk!
See ya

4 kommentarer:

  1. TIPS: MAN KAN KÖP LAKRITS PÅ IKEA!! o om du inte gillar det finns det ju ahlgrens bilar iallafall :D

    SvaraRadera
  2. KOOLT jag lyckades kommentera hur gjorde jag det?

    SvaraRadera
  3. ok antingen har du fixat nånting eller så måste man bli "följare" eller så måste man förhandsgranska kommentaren innan man kommenterar (for everyones information :P) nu ska jag sluta spamma för idag, du verkar ha det sjukt najs iallafall, hejdå!

    SvaraRadera
  4. haha sjukt nice ju :D fast gillar verkligen inte laktrits.. så sjukt äckligt är det! men en och annan köttbulleportion får det bli :)

    jag ändrade på inställningarna så folk kunde kommentera! det funkade inte innan om man inte hade blogg själv! fast för dig har det väl alltid funkat? :P hur gör manom man vill följa nåns blogg? vill följa din :D

    SvaraRadera