måndag 10 augusti 2009

Dag 2 i bilder




















Okej, jag tänkte bara lägga upp bilder för att jag var för lat för att skriva men man, jag har ju saker att berätta! När jag gick upp igår var det strålande sol (till skillnad mot dagen innan). Jag, Bob och Sandy satte oss ute i trägården och shit pommes (skyll på Amanda för uttrycket ;D) vad varmt det var och framförallt fuktigt! Man blev ju svettig efter en sekund typ! Det är nåt man inte är van vid, att det är fuktigt menar jag. Vi satt och pratade ganska länge och gick igenom lite praktiska saker som besök hos doktorn, hur vi gör med skolan och sånt. Danielle var och jobbade så hon kom hem först vid två-tiden. Hon jobbar på ett ställe som heter "Panera" som är ett bageri. Där har hennes bröder och hennes mamma jobbat med. När hon kom hem hade hon tagit med sig bakelser och frappuchinos (läs: kaloribomb) från Starbucks! Det var faktist första gången jag smakade de och de var grymt goda (tyvärr) så fler såna lär det bli i fortsättningen. Sandy lagade omelett till lunch. Min värdfamilj äter ganska hälsosamt så det känns skönt. De äter inte mycket snabbmat och sånt. Senare åkte jag, Danielle och Kyle över till Jessica som är Kyles flickvän. Hon har pool så vi spenderade några timmar där och det var jättehärligt verkligen. Fick även bättra på solbrännan lite ;)
På kvällen åkte vi allihopa (inklusive Jessica) till en japansk restaurang, Ichiban, där vi åt sushi. Det var verkligen en jättetrevlig kväll och jag gillar familjen mer och mer för var dag som går.
När vi kom hem var alla väldigt trötta. Kvällen avslutades framför TV:n med glass. Peanut butter cup. Jag och Danielle satt och pratade och gud vilken gullig tjej! För första gången har jag en storasyster ;) (fast skiljer ju bara 2 månader knappt), där hemma är jag äldst. För första gången har jag också en storebror och det har jag velat ha sen jag var liten :).
Jag har precis kommit hem från sjukhuset nu. Inget allvarligt haha! Jag skulle bara göra en liten hälsoundersökning som man måste göra innan man går med i en sport i skolan. Det var lite papper att fylla i. Sen fick man träffa doktorn iklädd en sån där blå plastig klänning (som man ser att patienter har i filmer) och så gjorde han lite undersökningar. Danielle hämtade mig därifrån så nu tar hon en liten powernap. Klockan är bara 11 här. Senare ska vi cykla bort till Starbucks och sen ska vi även åka bort till min skola och se hur den ser ut.
Jag har hört att ni har svårt att kommentera min blogg. Vet inte vad som är fel men ska försöka kolla upp det. Dock är jag inte så jätteteknisk som de flesta vet så vi får se hur det går med det...
Nu ska jag ta en dusch!
Later,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar