lördag 15 augusti 2009

Bra lördag!



















Väckarklockan ringde 06.20 idag. Den spelar Coldplays See you soon och man vill ju verkligen inte gå upp. Borde byta till nån ringsignal som är riktigt irriterande. Packade ner matsäck och all field hockey utrustning som består av (förutom shorts och t-shirt) benskydd, knästrumpor, munskydd, klubba och vattenflaska. Munskyddet är chockrosa och alla som har på sig de ser ut som apor. Alltså man ser ju helt retarded ut i de där men eftersom alla använder det så spelar det ju ingen roll. När jag använde de första gången glömde jag bort att man kunde andas med munnen med så jag fick typ andnöd när jag spelade. Gud vad jag kommer in på sidospår... I alla fall, Julias pappa skjutsade oss till skolan och där stod två skolbussar, ni vet såna gula man ser i filmer, som skulle ta oss till Ladywood som är en skola belägen ca 30 min bort. Bussen kändes väldigt stor när man satt där och den har bruna skinnsäten. Kändes riktigt coolt att sitta i en sån. Det man sett i film händer på riktigt liksom.

När vi kom fram blev vi indelade i lag. Eller ja, i princip de dåliga och bra haha. Det bra laget eller vad man ska säga kallas Varsity. Där spelar de allra duktigaste, främst alla seniors. Men det finns även yngre tjejer där som platsat i laget tidigare år. De lägre lagen kallas JV:s som står för Junior Varsity. Efter try-out perioden som kommer pågå fram till nästa torsdag kommer vi få reda på vilket lag vi blir placerade i. Det finns ett Varsity-lag och två JV:s. Igår kom en ny tjej till laget, en utbytesstudent från Nederländerna. Hon anlände i sån kjol man spelar i (alla vi andra har shorts) och alla gick fram och ville prata med henne. Jag fick chansen att prata med henne också och hon var från YFU också, coolt ju :) Hon hade spelat field hockey i åtta år så hon var riktigt grym med andra ord.

När vi kom fram till Ladywood var det STÖRT varmt. Vi var tvungna att smörja in oss i solskyddsfaktor hela tiden och alltid ha en påfylld vattenflaska. Under hela dagen spelde vi tre matcher mot andra skolor. Turneringen var inget seriöst utan bara ren träningsmatch och för skoj skull. Jag fick spela med alla JV:s. De är jättetrevliga men det tråkiga är att det är alla de unga. Och då menar jag inte ett år yngre utan typ 2-3 år yngre. Så det känns som att man inte har så jättemycket gemensamt med de. Men å andra sidan är jag ju inte tillräckligt bra för att spela med Varsity där alla tjejer i min ålder spelar. Alla matcher slutade 0-0, inte jättespännande. Men det var en kul dag! När vi satt i gräset och vilade i skuggan stod vår coach Tia och pratade med en av mammorna. "This girl called Mika from Sweden, she's so good and this is her first time playing". Jag hörde att hon nämde mitt namn så jag kollade upp och hon bara "oh, there you are" så det var lite kul att man råkade höra ;D "we don't like you, you're too good. We were terrible the first time we played". Kan själv inte påstå att jag är jätteduktig men det går ändå helt ok :) Kan ju ha hjälpt att jag spelat lite innebandy förr. Bussen åkte hem vid 3-tiden och vi var hemma vid halv fyra. När jag kom hem märkte jag att jag blivit helt röd i ansiktet, eller mest runt kinderna och på näsan! Ändå hade jag sprayat med solskyddsfaktor 50!

När jag kom hem tog jag en snabb dusch och sen körde jag och Danielle till Spencers (hennes kompis9 hus vid sjön. Där vi var förra veckan, ni vet. Hans storasyster hade några vänner över också. Han har en utbytesstudent från Frankrike boende hos sig som heter Julien. Vi fyra tog motorbåten och åkte en sväng ute på sjön. Det är SÅ vackert. Sedan åkte vi tillbaka till land igen och hämtade en sån stor badring att åka efter båten. Jag och Danielle var först ut och jag hade aldrig gjort det innan. Vi låg på mage och höll oss fast i ringen. Killarna såg självklart till att köra skitfort så man knappt kunde hålla sig fast. Man flög och slog i benen i vattnet. Tillslut åkte det så fort så jag nästan tappade greppet. Samtidigt höll mina bikinitrosor på att kasa ner så jag föll av. Sedan åkte Danielle och Spencer en omgång och jag och Julien. Efter det gick vi upp på land. Spencers pappa grillade hamburgare och vi åt snacks. Spencer tog fram en dip som bestod av fyra olika lager av dip (se bilden ovan) Salsa, guacamole, sour cream och nån slags böndip. Det var en sån riktig fettodip! Jag och Danielle läste på baksidan av paketet och det stod att två teskedar sån dip bestod av 40 kalorier hahahaha! Senare gick vi ut till en slags flotte kan man säga där de har en studsmatta. Det var hur kul som helst. Sedan satt vi bara kvar där ett tag och pratade i solnedgången vi fyra. Det var riktigt nice. Sånt här borde man verkligen göra oftare. Det var så himla härligt!

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa din blogg! Field hockeyn verkar vara riktigt tuff. Kör hårt! :)Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul att du tycker det :D Har så sjukt mycket att skriva så det blir rätt långt :D Ja det är den verkligen! Men jag har blivit så vältränad! :D Jag ska ge allt ;D Ha det så bra du med! Vad händer innan skolan börjar? Kram

    SvaraRadera