lördag 22 augusti 2009

Field hockeyn over and out

Just det. Glömde nästan bort att berätta hur det gick med field hockeyn. Coachen Tia skickade ut mail klockan två i torsdags och jag kom med i JV gold. Nice tänkte jag först men sen insåg jag att Gold var lägre än Green så jag hade hamnat i det lägsta laget. Låter inte Gold högre uppsatt än Green? Det innebär i alla fall att man får spela med i princip alla freshmens som är 94/95:or. Julia hamnade i gold med och hon blev riktigt besviken förstås för hennes bästa vänner hamnade i green. Hade första träningen med laget på fredagen och gud vad tråkigt det var. Helt plötsligt var det inte kul med field hockey längre och det var synd. Jag menar, hur mycket har jag gemensamt med dessa tjejer som är tre år yngre?

Så vet ni vad jag gjorde? Fredags kväll skickade jag ett mail till Tia och berättade att jag ville sluta. Så nu spelar jag inte längre. Det känns lite synd för som sagt var det rätt kul! Och nu är man inte med i ett skollag längre. Jag minns innan jag åkte till USA hur jag hade föreställt mig att man skulle gå med i ett lag i skolan och få värsta gemenskapen men jag hade väl lite för höga förväntningar. Men det känns bra. Ingenting var ju i onödan. Varje ny sak man gör är en upplevelse i sig.

Positivt med field hockeyn

+ Jag blev grymt vältränad!
+ Jag lärde mig en ny sport
+ Jag lärde känna en del trevliga tjejer

Negativt med field hockeyn

- Jag fick gå upp 05.30 varje dag. Det SÖG
- Jag skadade mina knän så nu gör det ont att springa
- (Okej, detta låter fjolligt men...) Jag fick sjukt dålig hy. Allt svettandes gjorde att det ploppade upp finnar i hela ansiktet
- Laget som jag nämde ovan

Okej, jag måste erkänna att det känns lite konstigt att inte ha den rutinen längre. Men det är ganska skönt med! Jag och Danielle har tänkt samla ihop vänner och lira volleyboll eller inomhus fotboll och bara spela på fritiden för skoj skull.
Jag ångrar faktist inte detta beslutet för när skolan börjar vill man ju fokusera på att träffa nya människor och kanske umgås med de efter skolan. Träningen hade varit varje dag efter skolan och det hade varit matcher de flesta helgerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar