söndag 9 augusti 2009

Min första officiella dag

Det var en händelserik dag igår. Kom upp vid tio-tiden och sen packade jag upp nästan alla kläder och hängde upp de i garderoben. Märkte när jag packade upp sminket att min ena parfymflaska hade gått sönder på resan så det luktar väldigt mycket här inne! Men tur att det är parfym i alla fall ;) Sedan gick jag ner och åt frukost. I den här familjen äter de inte frukost tillsammans så ofta eftersom alla vaknar vid olika tider.

På dagen kom Danielles vän Brittany över. En väldigt söt och glad tjej som ofta kommer hit. Vi bakade cupcakes tillsammans. Danielle var inte hemma för hon jobbar på ett bageri om dagarna och kommer hem först vid 3-tiden. När Danielle kom hem åkte hon, jag och Kyle till ett ställe för att köpa en adapter till mig. Jag hade tagit med mig en hit men konstigt nog var sladden (som man laddar min laptop med) för stor så vi var tvungna att fixa en ny. Vi kollade även lite på mobiler i olika affärer. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det problemet då min egna inte funkar här.

Senare vid 7-tiden åkte Sandy och Bob till en restaurang med sina vänner för att fira hennes födelsedag. Kyle och hans två kompisar skulle åka iväg till en bar för att ta en öl så jag, Danielle och Brittany fick pengar till pizza som vi körde iväg och hämtade på ett ställe. Gud vad god den var! Men allt i detta landet är ju större och tjockare! Det räckte med två slice sen var man mätt! En timme senare kom hennes vänner över. Tre killar och några av deras bästa tjejkompisar. Vi satte på twilight filmen men de tyckte den var lite gay så de satt mest och pratade och skrattade vädligt högt och kollade inte så mycket på filmen. Jag kände då hur fruktansvärt trött jag var. Hemma i Sverige var den efter 2 på morgonen så jag satt tyst och inte sa nånting. Kändes väldigt dumt men man blir ju inte så värst pratglad när man känner sig helt yr av trötthet. Många försöte prata med mig men jag märkte det knappt ibland haha. Senare på kvällen kom Sandy, Bob och alla deras vänner över. Jag fick hälsa på de och alla är så trevliga, pratglada och lite galna en del ;) De satte på musik och började dansa men jag var verkligen SÅ trött så fick gå och lägga mig. Kändes lite trist men jag hade nog inte livat upp stämningen i alla fall ;P

Den 11 aug är det try-out för sporterna! aaaaah jag är nervös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar