torsdag 3 juni 2010

New York - Dag 1









Herre gud! Det händer så mycket här ska ni veta. Jag har knappt tid för bloggen längre känns det som. Efter prom åkte jag och Danielle till NYC för att träffa familjen igen. Sen kom vi hem, gick på två graduation parties och sen var det Graduation igår och all night party. Så jag får väl ta lite i taget. Börjar med NYC resan :)
Dag 1
Den 24 maj flög jag och Danielle från Detroit till La Guardia flygplats i New York. Efter att vi hämtat vårt bagage träffade vi mamma som stod och väntade där och gud vad underbart det var att se henne igen. Jag trodde det skulle bli mer emotional men det kändes som jag träffat henne igår. Konstigt va? Ändå hade det gått 10 månader sen vi träffades. Vi tog en taxi till Manhattan och träffade resten av familjen på hotell Double Tree mitt i Times Square. Riktigt fint hotell var det med utsikt över Times Square och alla dess skyskrapor. Lina och Erik har båda växt så mycket sen jag lämnade Sverige och pappa ser väl ungefär likadan ut (förutom lite större mage sen jag såg honom sist, haha ;D).
Vi åt lunch på ett japanskt ställe som hette Teriyaki Boy och sen promenerade vi längst 5th avenue och såg både Chrysler building, Empire State och Flatiron Building. Efter att vi gått runt och utforskat Manhattan återvände vi till hotellet. Jag och Danielle tog en liten nap och sen på kvällen åt vi middag på Bubba Gump! De har nog jordens godaste räkor och sea food. Sedan gick vi på The Phantom of the Opera! Gud vad bra den var. Jag fick gåshud!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar