onsdag 9 december 2009

4 december


I fredags började min mamma juldekorera i huset. Folk går verkligen in för alla holidays här och man kommer verkligen i stämning. På kvällen åkte jag och Danielle för att möta upp Ida, Hanne, Sebastian (alla 3 från Norge), och två tjejer från Tyskland som jag inte minns namnet på. Vi kollade på filmen "The Blind Side" där bland annat Sandra Bullock spelar som en av huvudrollerna. Filmen var SJUKT bra. Riktigt bra story plus att den hade inslag av humor. En av de tyska tjejerna skrattade så högt åt nåt i filmen så alla helt seriöst vände sig om. Vi andra började skratta med - åt henne hahaha. När filmen var över åkte jag och Danielle vidare down town Ann Arbor för att möta upp Meg. Det skulle vara nåt som hette "Midnight Madness" vilket innebär en massa rea i butikerna. Men när vi kom fram var nästan inga affärer öppna plus att det inte var nån rea. Helt mysko... Vi gick in i en affär dock men då var det 15% på kläder som kostade $300. Vi träffade även Katie, Samhita och Sean som också var ute en sväng down town.

Innan vi åkte hem stannade vi på "Boarders", en bokaffär för att köpa julklapp till Sandy. Hon har sagt att hon så gärna vill börja lägga ner mer tid på att läsa skönlitteratur så vi köpte en bok till henne som var på New York Times topplista ;D Sedan har vi köpt doftljus och te från Teavana. Te för $25 hehe... men det förtjänar hon plus att vi delade på allt.

När vi kom hem tog vi på oss lager av kläder och kollade på Happy Feet. Vi var iskalla efter att varit ute hela kvällen. Sedan satte jag igång med att skriva brev och julkort jag ska skicka hem till Sverige :)

Puss!

1 kommentar:

  1. Charmig film.Säkert ännu bättre om man lever i USA eftersom ras- och klass-skillnader ännu inte är lika tydliga i Sverige.Laddat ner filmen för den kommer nog aldrig till Kalmar
    /Per

    SvaraRadera