söndag 13 december 2009

Getting ready for Christmas







På lördagen åkte jag, Nora, Alice och Marcus till IKEA för att gå luciatåg med SWEA (en svensk organisation för svenskar som bor här i USA). Jag fick vara Lucia, vilket var roligt. Kändes helt underbart att vara på IKEA, det var som att komma hem! De bjöd även på lussekatter, pepparkakor, glögg, dammsugare, tomteskum och chokladbollar och så fick vi en kupong på gratis korv. På kvällen hade jag 3 olika alternativ på vad jag skulle göra. Antingen kunde jag gå på en hockeymatch mellan Huron och Pioneer med Ida (en nors utbytesstudent från Pioneer), gå på födelsedagsfirande eller filmkväll med Danielle, Molly och Meg. Det slutade med att vi gick på födelsedagsfesten först i en timme. GUD vad lame! Alla som var där var teatermänniskor och de var bara riktigt skumma. Jag och Danielle satt själva i ett hörn och ville bara åka därifrån.

Efter en timme lämnade vi som sagt stället och åkte vidare till Molly och hade lite tjejkväll. Vi kollade på "Accidental husband" och åt M&M's och en massa popcorn. När vi sedan kom hem dekorerade vi vår jukgran vi köpt tidigare under dagen. Min mamma är så himla petig så två röda kulor får inte hängas bredvid varandra och när man hänger grejer i trädet får de liksom inte nudda grenarna utan de ska liksom hänga fritt. När vi var klara pratade jag i telefon med Sebastian i tre timmar till 03.40! Framåt småtimmarna blir man så himla flummig och man vet knappt vad man säger.

Idag, söndag, spelade vi vår sista indoor soccer match. Vi kickade ass, vann med 4-0! :D Annars har jag bara haft en lugn söndag, skrivit klart mina brev jag ska skicka hem till Sverige, tagit ett varmt bad, gjort läxor och städat mitt rum vilket verkligen behövdes. Sista veckan i skolan innan lov, ska bli UNDERBART! Vad ska ni göra på jullovet?
Puss! /Mika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar