onsdag 9 december 2009

5 december








På lördagen fick jag äntligen sova ut. Hela veckan var jag helt död i skolan, vet inte varför! Under dagen gick jag runt i huset i pyamas och bara degade. Sedan bakade jag cranberry scones och oatmeal cookies. Alla cranberries (heter det kranbär på svenska, ursäkta mitt ordförråd..)var över efter Thanksgiving så vi tänkte baka nåt utav det.

På kvällen hade våra grannar en julfest och åt fondue. Danielle åkte ut på en dejt med sin pojkvän. Efter ett tag kände jag att det inte var så där jättekul att hänga med alla medelålders så jag gick över till Julia en sväng för att träffa henne en stund. Julia är en av våra grannar som jag spelade Field hockey tillsammans med i början av detta utbytet. Hon var barnvakt åt alla grannbarnen och de hade pyjamasparty. Vid 9-tiden åkte jag hem igen och sen kom Meg och hämtade mig. Vi åkte till The Dollar Theatre där vi mötte upp Katie, Anna och Nikita. Tanken var att vi skulle se nån skräckfilm (därför jag gick med på det, hade inte betalat mer än $1 för att se en skräckfilm...) men på nåt sätt slutade det med att vi såg en annan film, Whiteout. Det dröjde inte länge tills jag bara började babbla med Katie istället för att kolla på filmen vilket ofta brukar hända mig (ni som känner mig vet...) och sedan klagade jag på att jag inte fattade vad den handlade om. När filmen var över, vid 11.30 tiden gick vi runt på shopingcentret och det var helt tomt. Det påminde mig om det där avsnittet i The O.C. där de är fasta i ett shoppingcenter och tältar där och allt. Vi flummade runt där ett tag och tog en massa fåniga bilder. Jag hade i alla fall jättekul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar