onsdag 9 december 2009

Half Day

Igår hade jag verkligen ingen energi åt att göra läxor. Hade fysikprov och franskapresentation. Alltså vår franskalärare tror verkligen att vi inte har nåt annat än franska i skolan. Vi fick 3 olika ämnen som vi skulle ha en muntlig presentation på. Varje "speech" skulle vara 2 minuter långt och vi fick inte använda stödord eller nånting. Vi fick uppgiften för 3 veckor sen och självklart började jag skriva de måndag kväll. Så varje person fick gå ut själv med henne och babbla på (nejdå ingen press alls). Under kvällen gick jag och Danielle bara runt i huset och flummade. Jag vet inte vad som händer, men runt 8 på kvällarna blir vi bara hela flummiga. Danielle råkade tappa min rakhyvel i toaletten och spolade ner den. Hon skrattade så hon inte kunde andas.

Idag hade vi en "half day". Alla classes var då bara 30 minuter långa så jag tänkte, chansen att jag kommer få ha min presentation är ju inte så stor. Självklart fick jag gå ut och göra det. Men när jag väl började babbla på improviserade jag och det gick riktigt bra!

Efter skolan idag hämtade Gloria upp mig. Hon är min områdesrepresentant och är den personen jag kan ringa för support eller om jag har frågor. Hon ringer mig en gång i månaden för att höra hur jag har det och idag bjöd hon mig på lunch. Hon tog mig till Zingerman's vilket är en jättemysig liten restaurang som har importerad mat från alla världens hörn. Mycket från Europa. Jag beställde en sallad och en soppa och så satt vi i 1,5 timme och pratade och lärde känna varandra mer. Hon är verkligen jättetrevlig och jag känner verkligen att jag kan vända mig till henne om jag har problem.

Och just det, igår natt fick vi SNÖ för första gången :D Om det snöar för mycket, kallar man det för "Snow Day" här i USA. Då kan inte skolbussarna hämta upp elever och folk kan inte köra bil så de ställs skolan in. Så självklart hoppas alla att det snöar mycket. Danielle ringde skolan i morse men självklart var det inte tillräckligt mycket snö. Det krävs ganska mycket för att skolan ska ställas in här. Efter skolan var snön borta, allt smälte bort under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar