söndag 13 december 2009

Starbucks and Christmas Holiday Party

(Bild lånad från facebook)


Fredagen var en väldigt bra dag. Vi hade en vikarie andra timmen i skolan så jag, Katie, David, Tyler och Sean åkte till Starbucks och drack varsin kaffe. Jag provade deras Caramel Brulée Latte och den var riktigt god! Det var verkligen jättemysigt. Vi satt och pratade och bara njöt av att inte vara i skolan för en stund. Varje fredagar spelar de musik i högtalarna plus att alla är på så himla bra humör (förmodligen eftersom det snart är helg) så dagen gick fort!

När jag kom hem bakade jag två pajer och Sammy, vår granne kom över en sväng för att dricka vin med min mamma. Hehe, det var rätt kul för av nån anledning kom vi in på samtalsämnet Gud och hur han har funnits där i deras liv. De är väldigt religiösa (katoliker) båda två så Sammy börjar dra nån historia om Gud och hur han räddat deras liv när hon nästan blev påkörd i en bil och helt plötsligt blev hon helt emotionell och började gråta. Jag stod där "Oh... I'm sorry" och visste verkligen inte hur jag skulle reagera. Sandy stod bakom och gjorde miner så jag nästan började fnittra "Oh Sammy, are you telling her that story again?". Vid 7-tiden åkte jag till Ann Arbor Senior Center där YFU anordnade en Christmas Holiday Party. Om jag ska sammanfatta det var det rätt lame. Alla area reps hade på sig tomtemössor och renhorn och det kändes som det försökte lite för mycket. De anordnade lekar och vi sjöng julsånger och det kändes lite som back till barnkalas liksom. Men annars var det rätt nice att träffa alla utbytesstudenter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar