tisdag 29 december 2009

Wisconsin - Dag 3










Den 26 december åkte vi till Rich och Janene (?). Rich är min mammas yngsta bror så alla från hennes sida av släkten var där. Hon har 3 bröder och alla de har 2-4 barn var. Rich och Janene bor i världens finaste hus! De flyttade där för inte så längesen och de har renoverat rätt mycket. Under dagen umgicks vi, spelade spel och framförallt ÅT! Det fanns mat överallt! Och gud, jag åt för mycket igen haha! Men jag menar, det är ju bara jul en gång om året! :) En tradition de också har är att de skriver eller ritar nåt på en duk varje år och så broderar en av Sandys svägerskor det som folk har skrivit. De har gjort det sen flera år tillbaka så det är alltid kul att titta tillbaka på åren som har gått. Jag fick äran att skriva nåt på deras duk ;) Jag skrev "God Jul och Gott Nytt År - Mika '09" och ritade en svensk flagga. Nu kommer de aldrig glömma mig haha! Sedan var det dags för ett släktfoto. Alla ställde upp framför julgranen och jag visste verkligen inte om jag skulle vara med på kortet eller inte. Jag avvaktade men då kom en svägerska fram och frågade "ska du inte vara med på kortet" "nja.. eller alltså, jag tillhör ju inte familjen" och då sa hon "jo men gå dit nu, i år gör du" :) det var riktigt gulligt av de! Nu är jag "en i familjen" hihi :)

Jag, Danielle och hennes kusiner gick också ut i snön - de hade runt 30 cm snö i Wisconsin! Jag fick låna Sandys jacka och hennes brors termobyxor som säkert var i XXXL, haha!

Deras släktingar är verkligen hur roliga som helst och jättetrevliga! Kvällen slutade med att vi kollade på The Hangover - en klassiker nu! Sedan spenderade vi natten hos de. Dagen efter lagade de en riktigt god frukost. Scrambled eggs, bacon, bagels, apelsinjuice och en massa frukt. Sen packade vi våra saker och åkte hem. Vi kollade på Gossip girl igen. Vi var inte särskilt sociala jag och Danielle under resan haha! Men resan går så himla mycket snabbare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar